معاون پارلمانی و امور کنسولی وزارت خارجه گفت: اگر نماینده ما در انگلستان از کاردار غیرمقیم به کاردار مقیم تبدیل شود ناقض مصوبه مجلس نیست.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حسن قشقاوی" در جمع خبرنگاران و در واکنش به اظهارات دیوید کامرون گفت: این اظهارات ارتباطی با دیدارهای دیپلماتیک به طور مستقیم ندارد.
 
معاون کنسولی وزارت خارجه با اشاره به اینکه هیچ وقت ارتباط ما با انگلیس قطع نشده اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس تا سطح کاردار مقیم، ارتباط ما حفظ شده است بنابراین ما سطحی از روابط دیپلماتیک را با انگلیس داریم.

قشقاوی خاطرنشان کرد: بعد از حادثه سفارت انگلیس هم نه آنها و نه ما قطع رابطه را اعلام نکردیم و آنچه که اتفاق افتاده تعلیق روابط بود.

معاون کنسولی وزارت خارجه تأکید کرد: گشایش سفارتخانه در حد کاردار مقیم به این معنی نیست که مواضع سیاسی ما در بحث‌های منطقه‌ای و جهانی یکسان است.

وی با اشاره به اینکه 350 هزار ایرانی در انگلیس زندگی می‌کنند که خانواده‌های بسیاری از آنها در ایران هستند تأکید کرد: این رقم به نسبت طرف انگلیسی بسیار ناچیز است چون انگلیسی‌ها کمتر از 100 نفر در ایران دارند و این 350 هزار نفر ما نیاز به خدمات کنسولی دارند که شامل شناسنامه، گذرنامه و صدور روادید می‌شود.

وی با استقبال از فعال شدن بخش کنسولی گفت: این بخش موجب خدمت رسانی به هم وطنان می‌شود و نمی‌توانیم به سرنوشت 350 هزار ایرانی که از فرهیختگان جامعه هستند بی تفاوت باشیم.  

قشقاوی در خصوص آزادی زندانیان خارج از کشور نیز اظهار داشت: در دو هفته اخیر آزادی خوبی از ایرانیان در سوریه، یمن و آسیایی شرقی داشتیم که مدت‌ها اسیر بودند و وزارت خارجه در آزادی زندانیان بسیار موفق بوده است.

معاون پارلمانی و امور کنسولی وزارت خارجه در پایان تصریح کرد: از وجود 3 هزار و 500 زندانی هر سال یک سوم آنها را آزاد می‌کنیم که رقمی معادل 700 یا 800 نفر می‌باشد و این نشان می‌دهد یکی از وزارتخانه های فعال جهان در دفاع از حقوق شهروندان مربوط به ایران است.

انتهای پیام/
برچسب ها: انگلیس ، ارتباط ، زندانیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهاجر
۱۳:۴۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
باید مواظب باشیم انگلیس همون پیر استعماره
Iran (Islamic Republic of)
محسن باويان
۱۳:۳۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
اقاي قشقاوي ميگويند ٣٥٠ هزار ايراني در انگليس داريم كه ممكن است نيازهاي كنسولي داشته باشند . سوال اينجاست چه تعداد ايراني در امريكا وجود دارند ؟انها براي امور كنسولي چكار ميكنند؟ چه تعداد ايراني در كانادا وجود دارند؟ انها چكار ميكنند؟ همان را براي هموطنان مقيم انگليس خبيث قرار دهيد ولي شرف و عزت ٨٠ ميليون ايراني را براي حل امور كنسولي ٣٥٠ هزار نفر زير سوال نبريد
Iran (Islamic Republic of)
محسن باويان
۱۳:۲۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
متاسفانه هنوز بعضي هنوز از قطع ارتباط با قدرتهاي بزرگ و شيطاني ترس دارند. اينهمه دشمني اين روباه پير خبيث كافي نيست حتما بايد كانون جاسوسي انگليس خبيث در ايران فعال بشه
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۲:۵۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۳
باز شدن سفارت یعنی باز شدن فتنه های جدید تر
آخرین اخبار