کرمانشاه؛

وقوع آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده بیستون

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت: آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده بیستون به‌علت بی‌احتیاطی گردشگران سبب شد پوشش مرتعی منطقه حفاظت شده بیستون به وسعت ۳۰ هکتار دچار خسارت شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، و به نقل از روابط عمومی محیط زیست کرمانشاه، تورج همتی اظهار کرد: در آتش سوزی ارتفاعات میشه راه از منطقه حفاظت شده بیستون با حضور محیط بانان منطقه حفاظت شده، یگان حفاظت و ماموران منابع طبیعی و غیره از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری به عمل آمد.

همتی افزود: متاسفانه این آتش‌سوزی به علت بی‌احتیاطی گردشگران سبب شد که پوشش مرتعی منطقه حفاظت شده بیستون به وسعت 30 هکتار دچار خسارت شود و تعدادی از درختان نیز در آتش سوختند .

مدیر کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه بیان کرد: در حدود دوسوم وسعت استان کرمانشاه را عرصه وسیع جنگل‌ها و مراتع تشکیل داده که دارای ارزش‌های زیست محیطی فراوانی از جمله حفاظت از آب وخاک، تنوع زیستی، تعدیل آب وهوا و پالایش هوا و تغذیه آب سفره‌های زیرزمینی هستند وارزش این منابع پایه بر کسی پوشیده نیست.

همتی افزود: بیشترین خسارت به عرصه‌های جنگلی و مرتعی که در مناطق حفاظت شده یا دیگر مناطق بر اثر ایجاد آتش‌سوزی وارد می‌شود، به علت ناآگاهی گردشگران و سایر بهره‌برداران بوده که به ارزش‌های منابع پایه محیط زیست به ویژه جنگل‌ها و مراتع آگاهی کافی ندارند و اخلاق زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند و با بی‌مبالاتی، خسارت‌های جبران ناپذیری را به بار می‌آورند .

وی گفت: پیش آگاهی و پیشگیری در اطفاء حریق بسیار اهمیت دارد و این نیازمند همکاری سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای رشد آگاهی عمومی است و امیدواریم از توانمندی‌های مردمی و نهادهای مدنی و جوامع محلی و دستگاههای ذیربط در این رابطه بهره بیشتری بگیریم و در آینده شاهد هدر رفت منابع و از بین رفتن عرصه‌های جنگلی نباشیم .

انتهای پیام /م

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.