مشاور ویژه باراک اوباما در سخنانی تاکید کرد که پتانسیل مورد نظر برای همکاری میان ایران و آمریکا در زمینه هسته‌ای ایجاد شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری تایمز آو اسرائیل، "فلیپ گوردون"؛ مشاور ویژه باراک اوباما در سخنانی تاکید کرد که پتانسیل مورد نظر برای همکاری میان ایران و آمریکا در زمینه هسته‌ای ایجاد شده است اما همچنان ممکن است تغییرات در این زمینه به آهستگی صورت گیرد. البته یک رابطه جدید میان واشنگتن و تهران ممکن است روندی طولانی معادل چند نسل داشته باشد.

"فیلیپ گوردون" در سخنان خود در این زمینه تاکید کرد: روابط میان دو کشور می‌تواند بهبود یابد، اما این مسئله نیازمند توافق در زمینه کاهش راه‌های ممکن برای پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران است.

مشاور اوباما مدعی شد؛ برقراری ارتباط و تماس میان مقامات دولت‌های دو کشور در حال نزدیک شدن به یک روند روتین و عادی است و پتانسیل تبادل فرهنگی و آموزشی میان دو کشور نیز وجود دارد، اما دولت آمریکا باید مسئله حقوق بشر در ایران و سرنوشت شهروندان آمریکایی زندانی در این کشور را به دقت تحت نظارت خود داشته باشد.

وی در ادامه با تکرار هشدارهای دولت آمریکا درباره اعمال احتمالی قانون کنگره درباره افزایش تحریم‌ها علیه ایران، گفت: در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، تحریم‌های بیشتر علیه ایران اعمال خواهد شد، دولت در گذشته از اقدام کنگره درباره تشدید تحریم‌ها حمایت کرده بود، اما تحریم‌های جدید می‌تواند به توانایی دولت در مذاکره برای ایجاد توافق خلل ایجاد کند.

گوردون در پایان سخنانش ادعا کرد: آمریکا نیازمند توافقی است که راه‌های محتمل برای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را از بین ببرد، توافقی که شامل ایجاد محدودیت در توسعه هسته‌ای و غنی‌سازی پلوتونیوم در کنار محدودیت‌ غنی‌سازی اورانیوم است که این مسئله در قلب مذاکرات جای دارد.







انتهای پیام/


برچسب ها: مشاور ، کاخ ، سفید ، مذاکرات ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار