ارومیه؛

بافت 8 میلیارد ریال فرش‌ دستباف توسط مددجویان خویی

مدیر کمیته امداد خوی از بافت فرش‌های دستباف به ارزش بیش از 8 میلیارد ریال توسط مددجویان خویی در طول نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران علی زینالی اظهار داشت:‌ خودکفایی و توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد، یکی از دغدغه‌های اصلی کمیته امداد خوی بوده و در این راستا نیز گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی یکی از اقدامات موثر در این زمینه را مربوط به قالیبافی مددجویان تحت حمایت خود دانست و افزود: بخش قالیبافی در میان خانواده‌های مددجوی خویی جایگاه مناسبی داشته و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه در شهرستان خوی دیده می‌شود.

زینالی در همین راستا از تولید 122 تخته قالی توسط مددجویان خویی در طول نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: این قالی‌های دستباف در متراژ حدود 600 متر مربع بافته و آماده شده‌اند.

وی به میزان سود حاصل از بافت این قالی‌ها اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی قالی‌های بافته شده توسط مددجویان بیش از 8 میلیارد و 120 میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به تلاش‌های کمیته امداد برای بازاریابی و عرضه محصولات تولید شده به بازار مصرف، گفت:‌ از محل فروش این فرش‌ها 5 میلیارد و 200 میلیون ریال سود خالص عاید مجریان این طرح‌های قالیبافی شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی خوی خاطرنشان کرد: کمیته امداد در زمینه بسترسازی برای اشتغال افراد زیر پوشش خود خدمات متنوعی به مددجویان ارائه می‌دهد.

زینالی ادامه داد:‌ ارائه مشاوره‌های شغلی به افراد، برگزاری کلاس‌های حرفه‌آموزی، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، تهیه و واگذاری مواد اولیه و ابزار کار به مددجویان، نظارت بر حسن اجرای فعالیت‌ها و بازاریابی برای فروش محصولات و دستاوردهای مددجویان، از جمله اقدامات حمایتی کمیته امداد در راستای ایجاد شغل برای مددجویان بوده است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: فرش ، خوی ، مددجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.