گوینده رادیو جبهه گفت: راه اندازی رادیو جبهه با داشتن نگاهی متفاوت به جنگ برگ برنده‌ی رادیو به حساب می‌آمد.

"محمد رحمان نظام اسلامی" گوینده و مجری در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به مناسبت هفته‌ دفاع مقدس گفت: سالهای دفاع مقدس دوران پرافتخاری است که در نگاه و جسم و جان تمام هموطنان ما به یادگار مانده است.

وی درادامه افزود: در آن روزها خانواده‌ی رزمندگان هر لحظه مشتاق شنیدن خبر سلامتی فرزند یا همسرشان بودند. همچنین اخبار رزمندگان ایرانی و موفقیت هایشان باید از جایی منعکس می‌شد که ابتدا رادیو ایران این مسئولیت را تا حدودی به عهده داشت.

مجری صبح بخیر ایران اظهار داشت: در سال 1363" رادیو جبهه"، به منظور پوشش کامل اخبار جنگ و رزمندگان آغاز به فعالیت کرد و در واقع این رادیو بهترین پل اترتباطی بین مردم و رزمندگان بود تهیه‌کنندگان، گویندگان و گزارشگران رادیو جبهه با نزدیک شدن به مناطق عملیاتی و رزمندگان افزود: بر ایجاد احساس آرامش و هم‌دلی در آنها خاتفاقات رخ داده در جبه‌های نبرد حق علیه باطل را به طور دقیق و کامل تشریح دادند.

وی ادامه داد: رادیو جبه برگ برنده رادیو به حساب می‌آید زیرا در روزگارانی که تلویزیون 2 کانال بیشتر نداشت و خانواده ها در پی خبری از فرزندانشان بودند رادیو جبهه به صورت 24 ساعته با رزمندگان و خانواده هاشان  در ارتبتاط بود و با گرفتن مصابحه‌هایی از رزمندگان و رساندن خبر سلامتی‌شان به اقوام موجب تسلی خاطر خانواده‌ی این عزیزان می‌شد.

این گوینده رادیو خاطرنشان کرد: وقتی رزمندگان می‌دیدند که فعالیت‌هاشان در جایی منعکس می‌شود انرژی مضاعف می گرفتند اگر چه تمام اقدامات آنها تنها برای رضای خدا بود اما همراهی رادیویی‌ها و اصحاب رسانه با سلحشوران دفاع مقدس شوری دیگر در وجود آنها می‌آفرید.

نظام اسلامی در خصوص شیرین ترین لحظات زندگی‌اش گفت: بی شک شنیدن خبر آزاد سازی خرمشهر از زیباترین خاطرات زندگی من است. افزون بر این گاهی خانواده های رزمندگان به ارگ محل تشکیل رادیو وجبهه می‌آمدند و با بیان شنیدن صدای فرزندانشان از رادیو توسط یکی از اقوام خواهان پخش مجدد آن می‌شدند و ما هم تا جایی که می‌توانستیم به این عزیزان کمک می کردیم.

وی پیرامون نحوه ورودش به رسانه گفت: 13 آبان 61 گروهی از تصویربرداران جهت گرفتن فیلم از جانبازان و مجروحان جبهه به بیمارستان آمده بودند و از روی اتفاق من هم در آن بیمارستان بستری بودم و به دلیل نیامدن گزارشگران و معرفی من توسط یکی از مسوولین بیمارستان به آنها من وارد عرصه‌ی رسانه شدم و دقیقا دو سال بعد از این اتفاق رادیو جبهه راه اندازی شد.

محمد رحمان نظام اسلامی در پایان گفت: رادیو جبهه در دوران دفاع مقدس با وجود امکانات کم عملکرد خوبی از خود نشان داد و نگاهی متفاوت به مقوله‌ی جنگ داشت؛ جا دارد از شهیدان هوشنگ نوری، اکبر سعیدی، حسن نجفی، عباس پورخانی و عزیزالله قانعی یاد کنم زیرا من با اینکه در اسفند ماه 1361 در منطقه طلاییه پای چپم را تقدیم انقلاب اسلامی کردم قطره ای ناچیز از دریای جانفشانی‌های این عزیزان هستم.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.