داور بین‌المللی کشتی کشورمان گفت: اگر داور احساس کرد که فن انجام شده توسط عبدولی خطا است باید همان لحظه دستور به قطع کشتی می‌داد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛اطاعتی در خصوص ناداوری در دیدار سعید عبدولی مقابل حریف کره‌ای گفت: من هم این مسابقه را دیدم و عبدولی به هیچ عنوان مستحق شکست نبود. داوران به هیچ عنوان به کشتی‌گیر کره‌ای اخطار ندادند در حالی که بر اساس قوانین جدید اگر کشتی‌گیری حداقل 30 ثانیه در لاک دفاعی قرار گیرد باید اخطار پوئن بدهند.
 
وی در خصوص اینکه به نظر می‌رسد داوران اعتقاد داشتند فن عبدولی خطا بوده است،‌ عنوان کرد: فنی که عبدولی اجرا کرد کاملا درست بود؛ اگر وی تنها گردن حریف را در اختیار داشت می‌توانست خطا باشد، اما عبدولی زیر کتف و گردن را کاملا درست گرفته بود و به اجرای فن پرداخت. کسانی‌که از کشتی سررشته داشتند می‌دانند اگر تنها سروگردن در اختیار عبدولی بود حریف به این راحتی از خاک بلند نمی‌شد و با گردن خالی نمی‌شد به همین راحتی لیفت کرد. ضمن اینکه اگر داور احساس کرد که فن انجام شده خطا است باید همان لحظه دستور به قطع کشتی می‌داد نه اینکه بعد از گذشت زمان و دادن امتیاز، رای خود را برگرداند.
 
اطاعتی در خصوص 4 امتیاز دومی که داوران به حریف کره‌ای عبدولی دادند نیز گفت: آن 4 امتیاز هم کاملا اشتباه بود. در حالی که باید یک امتیاز هم به عبدولی می‌دادند. در این مسابقه دست‌های پشت پرده و نفوذ میزبان به تمام معنا باعث باخت عبدولی شد. البته قضاوت داور وسط مشکلی نداشت، اما رئیس تشک و هیأت ژوری اعمال نفوذ کردند.
 
وی در پاسخ به این سؤال که در چه صورت امکان تغییر رای بعد از اعلام ضربه فنی وجود دارد، گفت: تنها در صورتی که فن با خطا انجام شده باشد می‌توان رای را برگرداند و آن‌هم در صورتی است که همان زمان اعلام شود، اما مشخص بود که این دستور از بیرون صادر شده است. باید فیلم این مسابقه را از طریق فدراسیون کشتی به همراه شکوائیه‌ای به فدراسیون جهانی کشتی ارسال کنیم و از نحوه داوری این مسابقه شکایت کنیم تا آن مرجع نیز نظرش را اعلام کند. حتی یک داور ساده هم می‌توانست تشخیص دهد امتیاز عبدولی کاملا درست بود.
 
اطاعتی خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه وقتی در آسیا نماینده‌ای نداریم و جایگاهی در فدراسیون بین‌المللی کشتی هم نداریم باعث می‌شود چنین رفتار و حق‌خوری در حق کشتی‌گیران ما صورت بگیرد، اما مطمئن باشید که کشتی‌گیر کره‌ای هم نمی‌تواند خودش را راضی کند که در این مسابقه به پیروزی رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار