معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتاب نماد اجتماعی فرهنگی تبریز است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، صالحی درنمایشگاه بین المللی کتاب تبریز اظهار داشت: در حوادث و جنبش های صد و پنجاه سال اخیر،‌ تبریز و آذربایجان گاه پیشرو و گاه تک بوده   و در جنبش تنباکو، مشروطیت، در حوادث انقلاب اسلامی، قیام 29 بهمن، دفاع مقدس و دیگر اتفاقات نقش آذربایجان و تبریز نقشی بی مانند و تک به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

وی خاطر نشان کرد:‌ یکی دیگر از امتیازات آذربایجان  سهمی است  که آذربایجان در پاسداشت ادبیات فارسی ایران داشته، و بزرگانی  مانند ، صائب تبریزی ها، خاقانی ها و شهریارها در حفظ و حراست فرهنگ این مرز و بوم کوشیده اند .

معاون فرهنگی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد:‌ نقشی که آذربایجان در حوزه حفاظت از معرفت دینی و مکتب تشیع داشته بی بدیل بوده  و بزرگان آذربایجان  همواره بخش بزرگی از مرجعیت عتبات عالیات را به خود اختصاص داده اند و  در عصر حاضر نیز شیخ جواد تبریزی‌ها تا آیت الله سبحانی ها نقشی مهم در مرجعیت مذهبی و فرهنگی داشته اند.

وی با اشاره به شرایط خاص فرهنگی در تبریز و آذربایجان شرقی اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تبریز دومین نمایشگاه کتاب کشور است و کتاب به عنوان نماد اجتماعی فرهنگی در تبریز مطرح است.

معاون فرهنگی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمرکز زدایی فرهنگی و اجتماعی از تهران مورد توجه بوده و در همین راستا نمایشگاه کتاب تبریز با کیفیت بالاتر و کتب جدید و نیز با حضور ناشران قوی برگزار می شود.

وی بیان کرد: امسال نمایشگاه کتاب تبریز با ارائه تسهیلات بیشتر برای بازدید کنندگان و با هماهنگی بیشتر میان مسؤولان برگزار می شود تا فرهنگ کتاب خوانی و کتاب خوب خوانی در سطح کشور توسعه یابد، همچنین حمایت از کتاب و کتاب خوب در سطح کلان مورد توجه بوده و سعی میشود تا کتاب های خوب نوشته و چاپ شود. 
انتهای پیام/
برچسب ها: کتاب ، نماد ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.