بیرجند؛

دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی از دستگیری فردی به اتهام هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید غلامرضا حسینی اظهار داشت: با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر نشر اکاذیب علیه وی در یکی از سایت‌ها، بررسی پرونده در دستور کار مهندسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت اخیرا در سایت فوق صفحه‌ای با نام مشخص اقدام به گذاشتن مطالبی مستهجن و غیر اخلاقی علیه من کرده است و مشکلات زیادی برای من به وجود آورده که با توجه به تهدید به افشاگری و بردن آبرویم تقاضای رسیدگی و شناسایی متهم را دارم.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی ادامه داد: مهندسان پلیس فتا با توجه به اهمیت موضوع، رسیدگی به پرونده را پیگیری کردند که پس از چند روز فعالیت‌های سایبری و آنالیز و ردگیری صفحه، متهم که از محل کار خود به اینترنت متصل می‌شده، شناسایی و دستگیر شد.

حسینی تصریح کرد: پس از دستگیری متهم اتهام وی تفهیم شد که متهم در ابتدا منکر هرگونه صفحه‌ای در سایت ذکر شده و فضای مجازی شد ولی هنگامی که با مستندات و ادله دیجیتال روبه‌رو شد لب به اعتراف گشود.

وی خاطرنشان کرد: متهم در اظهارات خود عنوان داشت که این اقدامات را برای این انجام دادم تا شاکی که قبلا برای من و خانواده‌ام مشکل ایجاد کرده بود، با من صحبت کند.

متهم در ارتباط با توهین و ربط دادن مسائل غیر اخلاقی به شاکی گفت: شاکی آشنایان زیادی در سایت ذکر شده دارد، این مطالب را عنوان کردم تا وی بیشتر عصبانی شود و سریع‌تر جوابم را بدهد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی یاد‌آور شد: متهم دستگیر شده به همراه پرونده تشکیل شده برای رسیدگی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بیرجند اعزام شد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: بیرجند ، فتا ، سایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.