"جیمز گان" به همراه 4 کارگردان دیگر هیات داوران جشنواره فیلم "توکیو" را تشکیل خواهند داد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران و به نقل از هالیوود ریپورتر، مقامات برگزار کننده جشنواره فیلم "توکیو" به تازگی از انتخاب "جیمز گان" به عنوان رئیس هیات داوران خبر دادند. در این جشنواره 30 فیلم به نمایش در خواهد آمد. در حواشی این جشنواره "تیم برتون" و "تاکشی کیتانو" جایزه "سامورائی" را دریافت خواهند کرد.
 
فیلم‌هایی از کشورهای "فرانسه"، "بلژیک"، "ژاپن"، "چین"، "روسیه" و "ایالات متحده" بر سر جایزه بزرگ "ساکورا" به ارزش 50 هزار دلار و جوایز دیگر به رقابت خواهند پرداخت.
 
هیات داوران این جشنواره متشکل است از "جان اچ لی" کارگردان کره‌ای فیلم "لحظه‌ای برای به یاد آوردن"، "رابرت کوتیچ" کارگردان فیلم "زرد قانونی"،‌ "جان خو" کارگردان سنگاپوری فیلم "تاتسومی" و "هیروشی شینا گاوا" کارگردان ژاپنی.
 
فیلم‌های این جشنواره از میان یک هزار و سیصد و هفتاد و سه فیلم از 92 کشور برگزیده شده است.
 
در جشنواره امسال تمرکز بیشتر روی انیمیشن است. از جمله این آثار می‌توان به انیمیشن "جنگ‌های گارم" ساخته "ماموروایشی" و "پیکمین" ساخته‌ی خالق بازی "قارچ خور"، "شیگرو میاموتو" اشاره کرد. در این جشنواره انیمیشن آمریکایی "قهرمان بزرگ 6" نیز به نمایش در خواهد آمد. این نمایش تازه ترین اثر کمپانی "دیزنی" است.
 
فیلم داخلی "پارایسته" ساخته "یاکاشی یامازاکی" در مراسم اختتامیه‌ی این جشنواره روی پرده خواهد رفت.
 
بیست و هفتمین دوره‌ی جشنواره فیلم "توکیو" از 23 اوکتبر تا 31 اوکتبر به طول خواهد انجامید.

 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.