به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، مهندس عبدالرضا گلزاری با بیان این مطلب گفت : از آثار مثبت این کارت که برای همه پرداختهای خرد در حوزه خدمات شهری از جمله حمل و نقل عمومی، پارکینگهای حاشیه ای و طبقاتی، سینماها، فرهنگ سراها، کیوسکهای مطبوعاتی ، فروشگاهها ، میادین عرضه کالا و بسیاری موارد دیگر قابل استفاده خواهد بود، تسهیل در امر مدیریت و پرداخت پول خرد در سطح کشور است که این موضوع از چالشهای عمده بانک مرکزی است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درخصوص توسعه کارت شهروندی (کیف پول الکترونیکی) ، گفت: بانک شهر تنها بانکی است که با حمایت و نظارت معاونت فناوری اطلاعات بانک مرکزی ، تحت پیش نویس نظام سپاس (کیوا 2) اقدام به تدوین و پیاده سازی معماری کیف پول الکترونیکی بر روی کارت شهروندی کرده است تا شهروندان بدون نیاز به اسکناس و با سرعت و امنیت بالاتر از امکانات و مزایای خدمات پرداخت کارت شهروندی استفاده کنند.
معاون فناوری اطلاعات بانک شهر افزود: کیف پول الکترونیکی در فاز اول بهصورت کارت و در فاز بعد برروی سایر رسانه ها نظیر گوشیهای موبایل پیاده سازی و ارائه خواهد شد.
گلزاری در ادامه با اشاره به ویژگیهای کارت شهروندی اظهار کرد: بر روی این کارت دو حساب بانکی تعریف میشود که یکی از آنها در شبکه شتاب همانند سایر کارتهای بانکی قابل استفاده بوده و حساب دیگر بر روی تراشه هوشمند (Chip) نصب شده بر روی کارت تعریف میشود که به عنوان کیف پول فرد است و با استفاده از آنتن متصل به تراشه به صورت غیر تماسی جهت پرداخت های خرد بهکار می رود.
وی با اشاره به اهمیت کارت شهروندی در زندگی روزمره شهروندان تصریح کرد: به عنوان مثال اگر فردی در تاکسی بخواهد از طریق کارت شتابی کرایه خود را پرداخت کند (Online Payment) در صورت عدم آنتن دهی پایانه فروش متصل به اپراتورهای موبایل، امکان برقراری ارتباط را نخواهد داشت، مضاف بر آنکه ملزم به وارد کردن رمز حساب خواهد بود ؛ در صورتیکه پرداخت برون خط (Off-Line Payment) نیاز به ارتباط با شبکه پرداخت نداشته و با روشی غیر تماسی و بهصورت (Beep &Go) یا (Tap &Go) بدون نیاز به ورود رمز در محدوده پرداخت معمول خرد و با امکان مدیریت سقف پرداخت توسط دارنده کارت، قابل استفاده خواهد بود.
انتهای پیام/