تبریز؛

برگزاری همایش ملی « نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی » در دانشگاه تبریز

همایش ملی« نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی»، 26 بهمن ماه 1393 در دانشگاه تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، دبیر علمی این همایش ملی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان آذربایجان شرقی که در آن اعضای کمیته علمی و اجرائی این همایش نیز حضور داشتند، با اشاره به محورهای این همایش گفت: نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، نقش آذربایجان در اتحاد ملی و انسجام اسلامی در انقلاب اسلامی، نقش علما و روحانیون آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش آذربایجان در ادوار مختلف انقلاب اسلامی، آسیب شناسی انقلاب اسلامی در آذربایجان،نقش اقشار مختلف مردم آذربایجان در انقلاب اسلامی، بازتاب انقلاب اسلامی در هنر، ادبیات و مطبوعات آذربایجان،بسترها و زمینه های تاریخی انقلاب اسلامی در آذربایجان، نقش و عملکرد کانونهای انقلاب اسلامی در آذربایجان و نقش آذربایجان در بازتاب منطقه ای انقلاب اسلامی از جمله محورهای اصلی این همایش است.

به گفته دکتر محمد علی پرغو، در این همایش، بخش ویژه ای به تاریخ شفاهی، خاطرات، اسناد، فیلم، تصاویر و ... انقلاب اسلامی در آذربایجان اختصاص یافته که آثار گرد آوری شده در این بخش به نام صاحبان آثار و به صورت فاخری منتشر خواهد شد.

دکتر پرغو، نقش آذربایجان را در شکل گیری و تداوم انقلاب بی‌بدیل و بسیار ارزشمند بیان کرد و افزود: برای شناساندن این جایگاه به صورت علمی و اصولی برای نسل های امروز و فردا برگزاری چنین همایش های ضروری می باشد.  

فرماندار شهرستان تبریز نیز در این آیین با بیان اینکه این انقلاب به آسانی به دست نیامده و برای ادامه آن و رسیدن به آرمان‌ها و اهداف تبیین شده آن باید تلاش نمود، تصریح کرد: باید برای نشر و حفاظت از این آرمان‌ها و انتقال آن به نسل‌های جدید تلاش کرد.

رحیم شهرتی‌فر، در ادامه با اظهار امیدواری بر اینکه بررسی نقش آذربایجان باید با رویکردی علمی و نگاهی درست به گذشته منجر به اصلاح روش‌ها در آینده شود، یادآور شد: باید تاریخ را آن گونه که اتفاق افتاده با یک نگاه علمی بازخوانی کنیم.

همین گزارش حاکی است: اساتید، محققان و پژوهشگران برای ارسال اصل مقاله تا 15 دی ماه سال جاری فرصت دارند، مقاله خود را به دبیرخانه این همایش ارسال نمایند.

لازم به ذکر است؛ علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اینترنتی زیر مراجعه نمایند.
 
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.