تهیه کننده برنامه «آفتاب شرقی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شبکه‌ها باید در ساخت مسابقات قرآنی وارد عمل شوند

شعاعی تهیه کننده برنامه‌های مذهبی گفت: شبکه‌ها باید با توجه به رویکرد ملی خود در ساخت مسابقات قرآنی وارد عمل شوند تا تاثیرگذاری قرآن از طریق این مسابقات بیشتر شود.

جعفر شعاعی، تهیه کننده برنامه آفتاب شرقی در گفتگو باخبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، در خصوص جای خالی مسابقات قرآنی در تلویزیون گفت: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در سرتاسر کشور وظیفه دارد کم کاری بقیه مجموعه‌های اطلاع رسانی نظیر روزنامه، کتاب و... را جبران کند، بنابراین باید کار رسانه را از ابعاد مختلف پیگیری کرد، در این زمینه جای کار زیادی وجود دارد.   
 
وی افزود: ساخت مسابقات قرآنی حساسیت زیادی دارد. مشکلات ساخت مسابقات قرآنی بیشتر از مسابقات اجتماعی است؛ با وجود تمام مشکلات، کمبود منابع و وجود حساسیت، بازهم صدا و سیما در این زمینه خوب کار کرده، خصوصا شبکه قرآن، اما نکته اساسی اینجا است که شبکه‌های دیگر هم باید وارد عرصه شوند و شبکه قرآن را در این زمینه یاری دهند.   
 
شعاعی عنوان کرد: صدا و سیما در ساخت هر برنامه اگر دیدگاه مخاطبان را در نظر نگیرد، شکست خورده است. برای موفقیت باید با رویکرد ملی به مسابقات نگاه کرد. مثل طرح قرآنی ۱۴۴۸ که بسیار موفق عمل کرد.   
 
وی تصریح کرد: شبکه‌ها باید با توجه به رویکرد ملی و حوزه تخصصی خود در ساخت مسابقات قرآنی وارد عمل شوند. در واقع شبکه ۱ با نگاه ملی، شبکه ۲ با نگاه کودک و خانواده، شبکه ۳ با رویکرد جوانان و شبکه قرآن با رویکرد تخصصی به این موضوع بپردازند تا تاثیرگذاری قرآن از طریق این مسابقات بیشتر شود.   
 
شعاعی اظهار داشت: شبکه قرآن رسالت خود را در طراحی مسابقات قرآنی انجام داده، باید راهکارهایی ایجاد کنیم که شبکه‌های دیگر در این زمینه ورود کنند و جای خالی را پر کنند. این سریال‌ها باید به مخاطب انگیره بدهد که به سمت قرآن بروند.   
 
وی بیان کرد: ما باید به روش‌های مختلف قرآن را به مخاطب بیاموزیم. یکی از این شگرد‌ها مسابقات قرآنی است. در واقع مسابقات قرآنی به عنوان راهی برای مانوس کردن مخاطبان و قشر جوان با قرآن محسوب می‌شود.   
 
باید در دل برنامه‌های اجتماعی، مسابقات قرآنی را جای دهیم و برای تاثیرگذاری بیشتر از دکور بهتر، تماشاچی بهتر و شرکت کننده بهتر استفاده کنیم. بهتر است مسابقه مستقیم قرآنی نداشته باشیم، اما اگر هم خواهان ساخت مسابقه قرآنی به صورت زنده هستیم، باید یک مسابقه بزرگ را پی ریزی کنیم و با شکوه تمام قرآن را عملی کنیم.   
 
وی خاطرنشان کرد: وجود اینگونه مسابقات برای آموختن قرآن به افراد انگیزه می‌دهد، درست مثل طرح بزرگ قرآنی «۱۴۴۸» که با یک پوشش همه جانبه در دل مخاطب نفوذ کرد.   
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مسابقات ، قرآن ، شبکه ، آفتاب ، شرقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار