دیناروند با بیان اینکه ورود خمیر مرغ به فرآورده‌های سوسیس و کالباس مجاز اعلام نشده؛ گفت: اجازه استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های سوسیس و کالباس تمدید نشده و مهلت در حال سپری است.

دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: از نظر وزارت بهداشت و درمان سلامت خمیر مرغ تضمین شده نیست بنا براین ورود آن به فرآورده‌های سوسیس و کالباس مجاز نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بخشنامه مربوطه صادر شده است؛ افزود: امیدواریم بزودی و به تدریج خمیر مرغ بطور کامل حذف شود که کارهایی در دست انجام است. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای ارزان کردن روغن نداریم تصریح کرد: در کل باید سرانه مصرف روغن را کاهش داده و پایین بیاوریم که با انجام این کار ضرر نمی‌کنیم.

به گفته دیناروند بطور میانگین انرژی روزانه دریافتی مردم ما ۱۵ تا ۲۰ درصد بالا‌تر از حد مطلوب است که بیش از ۴۰ درصد افراد نیز دچار چاقی و افزایش وزن هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید دریافت کالری را کمتر کنیم، خاطرنشان کرد: هر قدر دریافت و مصرف کالری کمتر شود به نفع افراد است که فقط ۴ درصد مردم کالری کمتر ازنیاز دریافت می‌کنند و تحت برنامه‌های حمایتی دولت هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار