سرمربی تیم فوتسال شهروند ساری پس از شکست تیمش مقابل یاران شمسایی بشدت نسبت به اتفاقات بازی گلایه داشت و حتی راهکار حل مشکلات را هم به فدراسیون فوتبال پیشنهاد داد.

سید مهدی ابطحی سرمربی تیم فوتسال شهروند ساری پس از شکست خانگی مقابل شاگردان وحید شمسایی در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت : در حالی که باز ۱-۱ مساوی پیگیری می شد از یک شوت راه دور یک گل خوردیم که با خوش شانسی حریف توپ به تیر دروازه خورد و وارد دروازه مان شد. در ادامه شرایط بازی به گونه ای بود که برای زدن گل حمله می کردیم و داوری هم نسبتا قابل قبول بود.

وي افزود: شاید یکی دو اشتباه کوچک  داشت اما خطای تاثیرگذاری در بازی مرتکب نشده بود . در همین لحظه یک بازیکن تاسیسات قصد فریب داور را داشت و خودش را به زمین انداخت اما داور به درستی به این بازیکن کارت زرد نشان داد و برای ما یک خطای دو ضرب گرفت که اگر خطای مستقیم اعلام می کرد ما صاحب یک پنالتی می شدیم.

 ابطحي تصريح كرد: این تصمیم اولین اعتراضات تماشاگران را به همراه داشت. در ۶ ثانیه پاياني بازي یک توپ درون محوطه حریف به دست مدافع برخورد کرد که ناظر بازی هم پنالتی را تایید کرد اما نظر داور وسط ادامه بازی بود که این تصمیم هم موجب ناراحتی و اعتراض تماشاگران شد.
 
سرمربی تیم شهروند در ادامه گفت:در یکی از گل هایی که خوردیم بازیکنمان مانند بازیکنان مبتدی و بی تجربه مقابل دروازه خودی قصد دریبل حریف را داشت که بازیکن مهاجم با یک نوک پا توپ را به گل رساند. گلهایی که خوردیم مشکلات خودمان است و من خودم باید برای حل آنها کاری کنم .
 
ابطحی افزود: اما دلیل اصلی جنجال ها و حتی برتری تیم تاسیسات حرفه ای گری بازیکنان آنها بود که با اعتراضات بسیار زیاد خود تصمیمات داور را تحت تاثیر قرار دادند. موقعیت هایی که از دست دادیم و گلهایی که خوردیم به خودمان ربط دارد و باید به زودی برطرف کنیم اما اعتراض ما به اخطارهایی است که به تیم حریف داده نشد و با کوچکترین اعتراض به بازیکن ما کارت نشان دادند.

وي خاطر نشان كرد: تیم رقیب خیلی به داور اعتراض می کرد اما با آنها مدارا شد. این اعتراضات آنقدر ادامه داشت که جواد منتظر دروازبان تیم ما به آنها معترض شد که چرا با متشنج کردن فضا برای داور اجازه قضاوت درست را به داور نمی دهید و در حالی که منتظر با داور حرف می زد دو بازیکن تاسیسات روی او هجوم آوردند و رفتار ناشایستی داشتند که نتیجه کار برپایی جنجال بود.
 
در ادامه دروازبان حریف به دروازبان ما گفت اگر جرات دارید به تهران بیایید و تهدید کرد اما داور با این که این حرف را شنید برخوردی نداشت و دروازبان ما را اخراج کرد. درست است که شلوغی پیش آمد ولی منتظر در حال حرف زدن با داور بود که آن دو بازیکن به سوی او هجوم آوردند و منتظر نباید اخراج می شد.
 
ابطحی در ادامه صحبت گفت:من هر سال به هر تیمی می روم و به فکر مسائل فنی هستم و هیچ گاه به داوران کاری نداشته ام اما به هر شهری که می رویم به راحتی داوران را تحت تاثیر قرار می دهند. بازی هفته گذشته مقابل میثاق را هم داور برای میزبان درآورد و با دو پنالتی برد ما را گرفت. تمام نتایج این فصل ما مساوی یا شکست با اختلاف یک گل بوده و باید مشکلاتمان را برطرف کنیم.

اما جدا از مشکلات فنی که بر عهده ماست در مسائل داوری که نمیتوانیم برنامه داشته باشیم! در بازی با مس در ۲۰ ثانیه پایانی گل خوردیم اما می پذیریم. در بازی با گیتی پسند هم با اختلاف یک گل باختیم اما ناراحت نیستیم ولی نتیجه های دو هفته اخیر چون با تاثیر داوران حاصل شده مایوس کننده است.برد و باخت با این روش ها فایده ای ندارد . ما هرگز به داوران اعتراض نمی کنیم اما وقتی بازیکنان من می بینند با اعتراض کردن می توان روی نظر داور تاثیر گذاشت و نتیجه گرفت ، آنها هم شروع به اعتراض خواهند کرد.
 
سرمربی شهروند در پایان گفت:به اعتقاد من فدراسیون فوتبال باید برای این معضل کاری کند. مهمترین آن حمایت از داوران است . البته داوران هم باید تقویت شوند اما همان داورانی که در مسابقات آسیایی یا جهانی به خوبی قضاوت می کنند در مسابقات داخلی قضاوت های ضعیفی دارند و دلیل آن هم عدم برخورد قاطع با متخلفین است . در مسابقات آسیایی بازیکنان به خوبی می دانند با کوچکترین اعتراضی کارت خواهند گرفت پس تصمیم داور را می پذیرند.
 
 
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: فوتسال ، ساری ، ابطحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار