نخست وزیر ایتالیا در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: من از ائتلافی که باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، علیه گروه داعش تشکیل داده است، صد در صد حمایت می‌کنم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، کریستین امانپور، مجری این شبکه، در بخشی از گفتگوی اختصاصی با "ماتئو رنتسی"، نخست وزیر ایتالیا، از وی پرسید: آیا شما از جنگ علیه گروه داعش حمایت می‌کنید؟ 

نخست وزیر ایتالیا پاسخ داد: بله، صد در صد (حمایت می‌کنم). وی افزود: ما (ایتالیا) در ائتلاف بین‌المللی باقی می‌مانیم. البته ما در حال حاضر، در حملات هوایی شرکت نداریم، اما در عملیات پشتیبانی و رساندن تدارکات کمک می‌کنیم. ما آماده‌ی همکاری با ائتلاف (ضد داعش) در هر عرصه و زمینه‌ای هستیم. ما همچنین صد در صد در اختیار هستیم که با سایر کشورها در لیبی نیز همکاری کنیم. واضح است که اگر لازم باشد، ما همچنین در عراق و ائتلاف بین‌المللی علیه داعش همکاری خواهیم کرد. 

رنتسی افزود: هنگامی که شما در تلویزیون یا گوشی همراهتان تصاویر کشته شدن کودکانی را می‌بینید که به صورت تصادفی کشته نشده‌اند، بلکه عمداً اعدام شده‌اند، این صرفاً یک لحظه‌ی ساده‌ی هولناک نیست، بلکه این نفی ارزش‌های انسانی است. از اینرو، من صد در صد در طرف رییس جمهور اوباما و ائتلاف بین‌المللی (علیه داعش) هستم. 


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار