"فواد معصوم"؛ رئیس جمهور عراق در مصاحبه با پایگاه خبری "روداوو" اعلام کرد؛ باید از ایران برای شرکت در ائتلاف مقابله با داعش رسما دعوت شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران "فواد معصوم"؛ رئیس جمهور عراق در مصاحبه با پایگاه خبری "روداوو" اعلام کرد؛ باید از ایران برای شرکت در ائتلاف مقابله با داعش رسما دعوت شود.

فواد معصوم در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا معتقدید که آمریکا و ایران منافع مشترکی در حال حاضر دارند گفت: دو کشور نیاز به بازنگری در سیاست‌های خود دارند تا به حل مشکلات فی مابین برسند.

ایران خواهان این است که تمامی مشکلات خود را حل کند و آمریکا هم خواهان این نیست که دشمن کشور بزرگی مانند ایران باشد.

به اعتقاد من روابط تهران و واشنگتن رو بهبودی حرکت می‌کند و در این مورد با وزیر امور خارجه آمریکا گفتگو کردم و وی اظهار داشت: ما خواهان این نیستیم که مشکلاتی را برای ایران به وجود آوریم؛ چیزی به غیر از پرونده هسته‌ای ایران در بین ما نیست؛ اگر در این مورد به توافق دست یابیم مشکلی بین ما باقی نخواهد ماند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد مشارکت ایران در ائتلاف جهانی گفت: مطمئنا ایران باید به شکل رسمی در ائتلاف جهانی ضد داعش حضور پیدا کند و نقش خود را با کشورهای دیگر در حمله به مواضع داعش و نابودی آن ایفا کند.


همانطوری‌که بارها گفتم ما با ایران هزار کیلومتر مرز مشترک داریم و امکان ندارد که این موضوع را به حاشیه برانیم و همین طور باید اعتراف کنیم که امروز که عناصر داعش به منطقه سنجار حمله کرده و بر این منطقه تسلط یافتند، جمهوری اسلامی ایران کمک‌های بشردوستانه و سلاح به این منطقه ارسال کرد.


رئیس جمهوری عراق در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد ایران وزن خاصی در منطقه دارد و باید برای این کشور حساب ویژه‌ای باز کرد.



انتهای پیام/






در حال تکمیل....






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار