سخنگوی وزارت دفاع عراق در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العراقیه اعلام کرد؛ فرماندهی عملیات بغداد از دو روز پیش مشارکت در عملیات در استان الانبار را آغاز کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛سخنگوی وزارت دفاع عراق از مشارکت فرماندهی عملیات بغداد در حمله به مواضع داعش در استان الانبار به منظور دور کردن تروریست‌ها از پایتخت این کشور خبر داد. 

سرلشکر محمد العسکری در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العراقیه، درباره ادامه عملیات علیه داعش گفت: عملیات کنونی علیه داعش برنامه ریزی شده است و مرکز عملیات مشترک آن را فرماندهی می‌کند. داعش با حملات پراکنده می‌خواهد مانع از متمرکز شدن عملیات ما شود، اما ما طرح‌های عملیاتی خود را مطابق برنامه برای آزاد کردن مناطق مختلف پیگیری می‌کنیم. فرماندهی عملیات بغداد از دو روز پیش مشارکت در عملیات در استان الانبار را آغاز کرد تا به فرماندهی عملیات الانبار در اطراف شهر فلوجه کمک کند. 

العسکری افزود: در درگیری‌ها در منطقه الضلوعیه استان صلاح الدین دست کم بیست و پنج نفر از تروریست‌های داعش به هلاکت رسیدند. چهار خودروی مجهز به دوشکا منهدم شد و نیروهای ارتش دو خودروی بمبگذاری شده را هم در منطقه الضلوعیه خنثی کردند.

 نیروهای مسلح عراق اکنون بر منطقه الضلوعیه و مناطق اطراف آن تسلط دارند. درگیریها در منطقه هیت هم با مشارکت نیروی زمینی و هوایی ارتش ادامه دارد. 

وی درباره سقوط یک فروند بالگرد ارتش عراق خاطر نشان کرد: یک فروند بالگرد ارتش که برای پوشش هوایی از نیروهای مستقر در پالایشگاه بیجی اعزام شده بود، متاسفانه سقوط کرد و دو خلبان آن کشته شدند. تحقیقات برای مشخص شدن علت سقوط این بالگرد آغاز شده است. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار