مسئولان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا از وجود حدود 100 فرد مشکوک به ابتلا به بیماری ابولا از زمان کشف نخستین فرد مبتلا به این بیماری در آمریکا خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، "توماس فرایدن" مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا گفت: تا کنون هیچ مورد جدیدی از ابتلا به این بیماری در آمریکا مشاهده نشده است.

فرایدن در این باره گفت انتشار خبر حضور یک بیمار مبتلا به ابولا در دالاس باعث شده است همه بیمارستان های سرتاسر کشور، بیماران خود را در هنگام ورود مورد آزمایش ابتلا به این بیماری قرار دهند، به ویژه افرادی که اخیرا به کشورهای محل شیوع ابولا در غرب آفریقا سفر کرده اند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا در این باره اعلام کرد تا کنون نه نفر را که با فرد مبتلا به ابولا تماس داشته اند تعیین هویت کرده است. همچنین 40 نفر دیگر به عنوان افرادی که احتمالا با این فرد مبتلا تماس داشته اند مشخص شده اند. نشانه ابتلا به ابولا در هیچ یک از این افراد مشاهده نشده است.

«فرایدن» در این باره گفت نخستین مورد تشخیص ابتلا به ابولا در آمریکا باعث شد سطح هشدار در مراکز درمانی به شدت بالا رود و تمام این مراکز از مراجعان خود بخواهند سابقه ای از سفرهای اخیر را ارائه دهند.

وی افزود این بررسی ها همچنین شامل افرادی می شود که به کشورهای غرب آفریقا سفر نکرده اند.

فرد مبتلا به ابولا که «توماس اریک دانکن» نام دارد، اکنون در یکی از بیمارستان های تگزاس بستری است. وی اخیرا به کشور لیبریا سفر کرده بود. 

پزشکان در تگزاس می‌گویند وضعیت جسمانی وی بدتر شده است.

توماس دانکن که این ویروس کشنده را در زادگاهش لیبریا گرفته و سپس به آمریکا آمده است، اکنون در بیمارستان شهر دالاس تگزاس تحت مداوا و قرنطینه است.

پیش‌تر اعلام شد که محل سکونت او با مواد گندزدا ضدعفونی شده و چهار نفری که به همراه او زندگی می‌کردند به محلی مجزا انتقال داده شده‌اند.

دانکن نخستین مورد مبتلا به ابولا در آمریکاست. به غیر از او پزشکان در آمریکا تاکنون سه امدادرسان و یک عکاس-خبرنگار را هم آلوده به ویروس ابولا تشخیص داده و تحت درمان قرار داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارهای اعلام شده توسط سازمان جهانی بهداشت، شمار قربانیان بیماری ابولا دست کم به 3439 نفر افزایش پیدا کرده است. شمار افراد مشکوک به ابتلا به این بیماری نیز 7492 نفر اعلام شد.


انتهای پیام./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار