رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از دولت خواست برای مبارزه با تروریسم به ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا اکتفا نکند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، "عمار الحکیم "در مراسم نماز عید قربان در بغداد از دولت خواست برای مبارزه با تروریسم به ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا اکتفا نکند

سید "عمار الحکیم "رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در خطبه های نماز عید قربان، از دولت این کشور خواست برای حل بحران ها و اختلافات با اقلیم کردستان تلاش کند

. 
الحکیم همچنین بر لزوم گسترش ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش تاکید کرد. 
وی گفت: ما از فاسدان و هر کسی که در عمل کردن به مسئولیت هایش کوتاهی کند، حمایت نخواهیم کرد. 

الحکیم افزود: "ما امروز در آستانه آغاز مرحله جدیدی هستیم که جهش به جلو و برای عبور از شرایط منفی خواهد بود. ما اجازه نخواهیم داد دولتی ورشکسته، ناکام، فاسد یا متخلف به نام ما فعالیت کند. این سخن خطاب به برادران ماست که سمت های بلندپایه را در وزارتخانه ها یا استانداریها برعهده دارند. ما از گام های درست دولت جدید استقبال می کنیم و از آن می خواهیم ترکیب کابینه را با معرفی وزرای امنیتی کامل کند. باید شخصیت های شایسته و باتجربه برای وزارتخانه های امنیتی معرفی شوند، زیرا بزرگترین چالشی که عراق امروز با آن روبروست چالش امنیتی است. ما همچنین از دولت می خواهیم تا گام های موثری برای حل اختلافات بین دولت و اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی و احترام متقابل بردارد. یافتن راه حل های ریشه ای برای این بحرانها امکان پذیر است. ما معتقدیم ثبات و توسعه در کشور بدون آشتی صادقانه اجتماعی و سیاسی عملی نخواهد شد. ضمانت هر نوع آشتی آن است که در چارچوب قانونی باشد. 
عمار الحکیم خاطر نشان کرد: در جبهه جنگ با تروریسم، با وجود آنکه خواهان استفاده از تلاش بین المللی و منطقه ای هستیم، اما تاکید می کنیم که ضامن حفظ امنیت کشور، توکل به خدا و اعتماد کردن به نیروهای خودی است و ما توانایی حفظ سرزمین و پاکسازی آن از لوث گروه های تروریستی را داریم. ما فقط به کمک تسلیحاتی، آموزشی و اطلاعاتی نیاز داریم تا بتوانیم سازمان های اطلاعاتی خود را کامل کنیم. حمایت ها نباید به پوشش هوایی محدود باشد"

. 
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: ما معتقدیم راه حل های منطقه ای برای مشکلات منطقه هزینه کمتری دارد. ائتلاف بین المللی علیه تروریسم باید به اهدافی که بر اساس آن تاسیس شد پایبند باشد و به ابزاری برای بحرانی تر کردن اوضاع و تشدید جبهه بندی و دودستگی در منطقه و به وجود آوردن توازن های جدید در منطقه به ضرر منافع ملت ها، امنیت و ثبات خاورمیانه تبدیل نشود. 


عمار الحکیم از دولت عراق خواست در مبارزه با تروریسم به ائتلاف بین المللی اکتفا نکند و به دنبال مشارکت گسترده تر بین المللی باشد. کشورهای بسیاری هستند که در این ائتلاف مشارکت ندارند، در حالی که با تروریسم مبارزه می کنند و منافع مستقیمی در نابودی تروریسم در عراق دارند، زیرا درک می کنند این تهدید دیر یا زود به سراغ آنها خواهد رفت. بنابراین تکیه کردن به همکاری های گسترده تر منطقه ای و بین المللی ضامن اساسی برای فراهم شدن زمینه پیروزی در این نبرد سرنوشت ساز است. 

عمار الحکیم افزود: ما در حالی امسال عید قربان را پشت سر می گذاریم که بخشی از سرزمین ما در چنگال طاعون "تروریسم سیاه" گرفتار است، اما ما به پیروزی بر آن امیدوار هستیم. مردان ما صبر، فداکاری و شجاعت را از امام علی (ع) و امام حسین (ع) آموخته اند. پرچمی که روی آن نوشته شده است: "لبیک یا حسین"هرگز نخواهد شکست و بر زمین نخواهد افتاد. ما باید برای دفاع از حق خود و تضمین آینده کشورمان با یکدیگر متحد باشیم. ما با وجود همه خطرات و چالش ها در مسیر درست حرکت می کنیم. این تقدیر ماست که همواره در حال رویارویی با چالش ها باشیم. عراق نمی پذیرد گروگانی در دست تروریسم سیاه، افراط گرایی و خشونت طلبی قاتلان و جنایتکاران باشد. ما به حفظ وحدت و یکپارچگی این کشور باور داریم و هر روز باور ما به لزوم حفظ این وحدت و قطعی بودن دستیابی به پیروزی قویتر می شود. ملت عراق از مرگ هراسی ندارد و واپسگرایی و افراط گرایی را نمی پذیرد. این کشور از کوه های سر به فلک کشیده کردستان تا سرزمین فاو متحد و یکپارچه باقی خواهد ماند و همه تلاش ها برای تقسیم، تجزیه و فتنه انگیزی در آن را ناکام خواهد گذاشت. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار