مسئولیت تحقیقات توسعه‌ای میادین نفتی در مراسمی که صبح فردا (دوشنبه، ١٤ مهرماه) با حضور وزیر نفت و سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود، به طور رسمی به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی واگذار خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا، در پی تاکید وزیر نفت مبنی بر بهره مندی از تجربه و تخصص دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در توسعه میادین نفتی و توافق حاصل شده بین شرکت ملی نفت ایران به عنوان کارفرما و دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی به عنوان مشاور پژوهشی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صبح فردا (١٤ مهرماه) طی مراسمی میزبان وزیر و جمعی از مدیران ارشد وزارت نفت و روسای برخی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور خواهد بود تا به طور رسمی، مسئولیت تحقیقات توسعه ای برخی میادین نفتی کشور به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مدنظر واگذار شود.
 
بر پایه این گزارش، بیژن زنگنه وزیر نفت پیشتر بر ضرورت مشارکت مراکز پژوهشی در بخش تحقیق و توسعه مخازن نفت و گاز کشور تاکید و از تعیین نوع قراردادهای ویژه برای همکاری این مراکز با صنعت نفت خبر داده بود.
 
زنگنه با بیان این که علاوه بر دانشگاه صنعت نفت، حدود ٦ دانشگاه کشور از پتانسیل خوبی در حوزه مهندسی نفت برخوردارند، اعلام کرده بود: معتقدم باید صفر تا صد چند مخزن به هر یک از این مجموعه های تحقیقاتی و پژوهشی سپرده شود تا آنها به عنوان مشاور عالی صنعت نفت در بخش تحقیق و توسعه این مخازن فعالیت کنند.
 
به گفته وی، حفظ سلامت مخزن را از اولویتهای صنعت نفت است و دانشگاه ها یا پژوهشگاه صنعت نفت که مسئولیت پژوهش و فناوری مخازن را برعهده می گیرند، می توانند از شریک خارجی استفاده کنند و لازم است تمام امکانات و دانش خود را برای دستیابی به اهداف مدنظر در توسعه میدانها بکار گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار