به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در دومین تمرین در سوزوکا دنیل ریکاردو در حالی که هنوز دور دوم حضورش را در پیست سپری می کرد، در پیچ آخر کنترل اتومبیل را از دست داد و با موانع کناری برخورد نمود. او به همین دلیل مجبور شد تمرین را ترک کند.
ریکاردو گفت: اشتباه کردم. اولین دور سریع خودم را در پیست تمام کردم. همه یک دور سریع در پیست دارند و بعد از آن یک دور آرام رانندگی می کنند. بعد از دور آرام دوباره می روند سراغ ثبت یک زمان سریع.
وی افزود:در دوری که آرام رانندگی می کردم پرچم های زرد رنگ به نمایش در آمده بود و من برنامه داشتم به محض سبز شدن دوباره مسیر، به اتومبیل فشار بیاورم.
«احتمالاً تایرها زیادی سرد شده بودند. در خروجی پیچ آخر به پدال گاز فشاور وارد کردم و بعد از آن کنترل اتومبیل دیگر ممکن نبود.»
جایی که ریکاردو در آن با موانع کناری پیست برخورد کرد، محلی نیست که رانندگان مدام در آنجا از مسیر خارج شوند. آخرین بار تیمو گلوک راننده تیم تویوتا در سال ۲۰۰۹ در آن منطقه از پیست خارج شده بود.
سباستین فتل درباره تصادف ریکاردو گفت: دقیقاً ندیدم چه اتفاقی رخ داد. فقط دیدم اتومبیل با موانع کناری پیست برخورد کرده و پرسیدم چه اتفاقی افتاده است. خوش شانس هستیم که او خوب است.
«چند سال پیش تیمو گلوک آنجا تصادف سختی داشت. به همین دلیل از تیم حال دنیل را پرسیدم.»
تیمو گلوک بعد از آن برخورد به پای خود آسیب رساند. در رقابت های بعدی به جای او کاموئی کوبایاشی (راننده فعلی تیم کیترهم) در مسابقات برزیل و ابوظبی برای تویوتا رانندگی کرد. کوبایاشی در برزیل نهم شد و تنها یک پله با دریافت امتیاز فاصله داشت. او اما در گرندپری ابوظبی توانست با کسب رده ششمی در دومین مسابقه خود در فرمول یک سه امتیاز دریافت کند.
انتهای پیام/