متنک، خلاصه کننده هوشمند متون سایت‌هاست، این سیستم با استفاده از الگوریتم‌های خاص قابلیت خلاصه سازی متن را دارد به طوری که مفهوم کلی جمله رسانده شود.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ با توجه به حجم انبوه اطلاعات، دسترسی به داده‌های مطلوب گاهی بسیار پیچیده می‌شود، به عنوان مثال یک مقاله خوب و پر محتوایی را می‌خوانیم و می‌خواهیم بخشی از آن را در کلاس درس و یا یک کنفرانس آن را شرح دهیم، اما فرصت مجالمان نمی‌دهد و باید این مقاله بلند را در حد چند خط به صورت خلاصه توضیح دهیم، اینجاست که متنک وارد می‌شود، متنک خدمتی است که می‌توانید از آن برای سهولت دسترسی به اطلاعات مورد نظر استفاده کنید. از هر خبر منتشر شده، قسمت‌های مهم آن خبر را بیابید و طبقه بندی کنید و یا نتایج موجود در تحقیق و یا مقاله‌ای را جمع بندی کنید. در نهایت شما قادر خواهید بود متنی را به عنوان ورودی به متنک ارائه دهید و آن را خلاصه کنید.

می‌توانید هر خبر یا مقاله‌ای را خلاصه کنید



ما هم برای نمونه یکی از خبرهایی که همین چند روز پیش در صفحه دریچه فناوری اطلاعات سایت باشگاه خبرنگاران منتشر کرده بودیم را به متنک دادیم تا ببینیم که این خلاصه کننده هوشمند چه می‌کند. برای دسترسی به متن اصلی خبر اینجا کلیک کنید، خبری که متنک آن را برایمان خلاصه کرد در تصویر زیر نمایان است.




 • همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار