رئیس‌جمهور افغانستان پس از اقامه نماز عید سعید قربان از مخالفان دولت خواست از جنگ دست کشیده و مشکلات سیاسى را از راه گفت‌وگوى بین افغانى حل کنند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  و به نقل از خبرگزاری"پژواک"رئیس جمهور افغانستان پس از برگزاری و اقامه نماز نماز عید سعید قربان از مخالفان دولت خواست از جنگ دست کشیده و مشکلات سیاسى را از راه گفت‌وگوى بین الافغانى حل کنند.
 
احمدزی پس از مراسم نماز در سخنانی با تبریک عید سعید قربان به مسلمانان افغانستان و جهان ابراز امیدوارى کرد ایام عید در تمام جهان اسلام به شادی سپرى شود.
 
وی در ادامه از رهبرى خردمندانه حامد کرزى رئیس جمهور سابق و تلاش‌هاى وى برای انتقال قدرت قدردانى کرد.
 
رئیس جمهور افغانستان همچنین از عبدالله عبدالله رئیس اجرایى نیز برای برآورده شدن خواسته‌هاى مردم در چارچوب دولت وحدت ملى سپاسگزاری کرد.
 
وی گفت: ملت ما همیشه واحد و یکپارچه بوده و هرگز مورد تفرقه قرار نمی‌گیرد.
 
احمدزی در ادامه سخنانش با اشاره به سنت پیامبراسلام (ص) که در ایام عید جنگ را منع می‌فرمود، از مخالفان مسلح دولت خواست که از جنگ دست بکشند.
 
وی افزود: جنگ راه حل مشکلات نیست و تنها راه حل تأمین صلح در کشور است و مشکلات سیاسى از راه سیاسى و گفت‌وگوى بین‌الافغانى باید حل شود.
 
احمدزی در ادامه از تلاشها و قهرمانىهاى نیروهاى امنیتى افغانستان در راستاى تأمین صلح قدردانى کرد و عید سعید قربان را به آنها تبریک گفت.
 
رئیس جمهور افغانستان در حالی که خود و رئیس اجرایى دولت وحدت ملى را خادمان ملت خواند و یکبار دیگر به انجام تعهداتش تأکید کرد و افزود: ما اراده قوى داریم که در افغانستان صلح را تأمین کنیم.
 
احمدزى با بیان اینکه در عمل ثابت خواهند کرد که خادمان ملت می‌باشند از اقدامات نخستین حکومت وحدت ملى برای از سرگیری پرونده «کابل‌بانک»، حل مشکلات امنیتى و کنترل از قیمت مواد غذایى درشهر کابل یاد کرد.
 
در مراسم نماز عید قربان علاوه بر «اشرف‌غنى احمدزى»، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایى حکومت وحدت ملى، «حامد کرزى» رئیس جمهورسابق افغانستان، معاونان رئیس جمهور و رئیس اجرایى حکومت، «عبدالرئوف ابراهیمى» رئیس پارلمان، عبدالرب رسول سیاف از شخصیت‌های جهادى و شمارى از اعضاى کابینه و پارلمان، برخى از سفراى کشورهاى اسلامى و افسران بلند رتبه نظامى حضور داشتند.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار