رئیس سابق ستاد مشترک ارتش انگلیس خواستار اعزام نیروی زمینی به عراق و سوریه برای مقابله با داعش شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نوشته شماره امروز روزنامه گاردین ، ژنرال سِر "دیوید ریچاردز" رئیس سابق ستاد مشترک ارتش انگلیس می گوید، حمله هوایی به نیروهای "داعش" در عراق و سوریه به تنهایی موفقیت آمیز نخواهد بود. وی خواستار استقرار نیروی زمینی غربی در نقش نیروی پشتیبانی شده است.

درحالیکه "نیک گلگ " معاون نخست وزیر (انگلیس) تایید کرد لیبرال دموکراتها در برابر فشار محافظه کاران برای صدور مجوز حمله جنگنده های تورنادو نیروی هوایی انگلیس به اهداف داعش در سوریه مقاومت می کنند، ریچاردز گفت نگران است که برخی رهبران به دامنه چالش کنونی پی نبرده باشند.

ریچاردز در گفتگو با شبکه بی بی سی پس از قتل "آلن هنینگ" توسط داعش گفت: "مشارکت انگلیس در حملات هوایی بر ضد اهداف داعش در سوریه جای فکر ندارد اما قدرت هوایی به تنهایی در چنین مبارزه ای موفقیت آمیز نخواهد بود... این درواقع یک عملیات ضد تروریستی نیست بلکه با یک دشمن متعارف مواجهیم که به انواع سلاح و تجهیزات نظامی مجهز است،کاملا ثروتمند است، اراضی را تحت اشغالی دارد و قصد جنگ دارد... بنابراین باید آنرا یک مبارزه نظامی متعارف نامید."

به گفته ریچاردز، داعش را فقط می توان با یک عملیات زمینی شکست داد که نیروهای غربی حداقل در آن نقش حمایتی داشته باشند.

 وی گفت: یا باید نیروی زمینی خود را در مرحله ای وارد عمل کرد یا اینکه باید با قدرت به آموزش نیروهایی پرداخت که آن کار را برای ما و همراه ما انجام خواهند داد.  

ریچاردز گفت هم اکنون نگرانی وی این است که با توجه به دامنه وسیع چالش موجود واکنش مناسب با آن اتخاذ نشود.

وی گفت: "در بخش اول راهبرد کنونی باید شاهد مهار داعش باشیم. آنها نباید بزرگتر شوند اما بعد باید مرحله بسیار دشوارتر آغاز شود که حمله به آنها و نهایتا شکست شان است. این مرحله مستلزم برنامه ریزی، تدارکات وسیع، کنترل و فرماندهی موثر و سپس عملیات است. اما مسئله زمان مطرح است. من نگرانم که بدون حضور موثر نیروی زمینی غرب در نقش پشتیبانی، نتوان اینکار را در چارچوب زمانی لازم انجام داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار