اگرچه کاروان ورزش ایران با تنزل رتبه در بازیهای آسیایی اینچئون روبرو شد اما توانست با کارنامه ای خوب سربلند از این بازیها خارج شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون از 28 شهریورماه به صورت رسمی در کره جنوبی آغاز شد و 12 مهرماه به پایان رسید.

در این دوره از بازیها کاروان ورزش ایران توانست با کسب 21 مدال طلا، 18 نقره و 18 برنز در مجموع با 57 مدال در جایگاه پنجم قرار بگیرد.

کاهش نفرات با تنزل رتبه

کاروان ورزش ایران برای این بازیها با 282 ورزشکار به صورت یک کاروان کیفی اعزام شد. از این تعداد ورزشکار اعزامی 224 نفر مرد و 58 نفر ورزشکار زن حضور داشتند که نسبت به دوره گذشته که ایران با 362 ورزشکار (274 مرد و 88 زن) در بازیهای آسیایی 2010 گوآنگجو شرکت داشت، با کاهش نفرات روبرو شد.

اگرچه ایران در دوره گذشته بازیهای آسیایی 2010 گوآنگجو چین با کسب 20 مدال طلا، 14 نقره ، 25 برنز و در مجموع با 59 مدال در جایگاه چهارم بازیها قرار گرفت و قزاقستان با 18 مدا روی سکوی پنجمی ایستاد اما در این دوره قزاق ها جدی ترین رقیب ایران توانستند با کسب 28 مدال طلا جای ایران را روی سکوی چهارمی بگیرند و تیم ملی با یک پله تنزل در این بازیها روبرو شد.

ایران اما در 22 رشته ورزشی در بازیهای آسیایی اینچئون شرکت داشت و گستردگی مدال ها در رشته های مختلف موفقیت کاروان ورزش را نشان داد.

رکوردشکنی بعد از انقلاب

بعد از بازیهای آسیایی 1974 تهران که ایران با کسب 36 مدال طلا جایگاه دوم بازیها را بدست آورد، بعد از پیروزی انقلاب بیشترین مدال طلا در اینچئون نصیب کاوران ورزش ایران شد.

ورزش ایران در این بازیها با 21مدال طلا رکوردشکنی کرد.

در این میان والیبالی ها بهترین نتیجه را در کنار برخی دیگر از رشته های ورزشی کسب کردند.

والیبال و تکواندو بهترین

والیبال باوجود همه خستگی های لیگ جهانی و رقابت های جهانی لهستان توانست برای نخستین بار قهرمان بازیهای آسیایی شود وعلاوه بر آن انتقام شکست برابر ژاپن را در فینال دوره قبل در این بازیها بگیرد.

تکواندو مردان با کسب چهار مدال طلا رکوردشکنی کرد و هم طراز با کشتی آزاد به مدال طلا رسید.

رکورد جهانی و اولین ها

بهداد سلیمی هم تنها رکوردشکن ایران در این بازها لقب گرفت و با کسب مدال طلا باز هم افتخارآفرین شد.

حمیده عباسعلی و نجمه خدمتی برای نخستین بار مدال طلا را در بازی های آسیایی برای بخش بانوان نصیب کاراته و تیراندازی کردند.

لیلا رجبی با مدال نقره رشته پرتاب وزنه به نخستین مدال دوومیدانی بانوان در این بازها دست یافت.

نخستین مدال کاروان ورزش ایران توسط خدمتی آن هم مدال طلا گرفته شد و آخرین مدال هم توسط بانوان و نسیرن دوستی با مدال برنز در کاراته بدست آمد.

ناکامان اینچئون

رشته های تیمی ایران اما به جز کبدی و والیبال موفق عمل نکردند.

از ناکامی فوتبال، هندبال و بسکتبال نباید گذشت اما کبدی کاران مرد و زن به فینال مسابقات رسیدند و والیبالی ها بهترین نتیجه را گرفتند.

در کنار این رشته ها جودو، وزنه برداری و دوومیدانی ضعیف ترین نتایج را داشتند.

باوجود پیشرفت شنا با رکوردشکنی ملی و ژیمناستیک، اما بدمینتون و پینگ پنگ هم شرایط مناسبی در اینچئون نداشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، آسیا ، اینچئون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار