رضایی در همایش سیاست‌های کلی نظام:

همکاری دولت در اجرای سیاست‌های نظام/ از تشکیلات عریض و طویل برای اجرایی کردن سیاست‌های کلان جلوگیری کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رهبری معظم ایده‌های لازم خود را نسبت به سیاست‌های کلان ارائه می‌دهند که کار‌شناسان به مظور انسجام بیشتر موضوعات را مورد مطالعه قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محسن رضایی" صبح امروز سه شنبه(15مهرماه) در همایش تبیین سیاست‌های کلی نظام و نظارت بر حکم اجرای آن در مجلس قدیم با اشاره به اینکه نظارت بر سیاست‌های کلان جنبه عملی و جدی دارد، اظهارداشت: به دلیل اهمیت چنین مسئله‌ای لازم دیدیم که چنین جلسه‌ای را تشکیل دهیم و خوشبختانه دولت یازدهم به دلایل مختلفی استقبال خوبی را از سیاست‌های کلان نشان داده است.  
 
وی با اشاره به دلایل استقبال دولت یازدهم از اجرایی کردن سیاست‌های کلان نظام، گفت: تجربه ریاست حجت‌لااسلام والمسلمین روحانی در کمیسیون‌های مهم مجمع تشخیص مصلحت نظام و آشنایی وی به سیاست‌های کلان، از دلایل بسیار مهم در استقبال دولت یازدهم از این مسئله بوده است.  
 
رضایی ادامه داد: دلیل دوم این است که هر موضوع جدیدی برای تبدیل شدن به عرف نیاز به زمان دارد و همیشه در ابتدا نسبت به کارهای نوآورانه، گارد گرفته می‌شود، اما به مرور زمان آن حرکت تبدیل به منطق می‌شود.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تاکنون با همکاری دولت یازدهم توانسته‌ایم در سطح استان‌ها سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را با محوریت استاندار در محل استانداری‌ها با برگزاری جلسات توجیهی آغاز کنیم که این مسئله تا پایان مهر در تمامی استان‌ها به اتمام می‌رسد.  
 
رضایی افزود: معاون اول رئیس جمهور با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به تمامی وزارتخانه‌ها و اجرایی کردن طرح‌ها به دولت پیشنهاد می‌دهد و در سومین قدم میان معاونت هیا حقوقی در وزارتخانه‌ها و ریاست جمهوری و همچنین در سطح استان‌ها همکاری صورت می‌گیرد تا در سطح استان‌ها با راه اندزای واحدهای مشابه با مجمع تشخص مصلحت برای نظارت بر سیاست‌های کلی اقدامات لازم آغاز شود و این جلسه حرکتی بدین منظور است که امیدواریم در آینده نه چندان دور مسئله سیاست‌های کلان تبدیل به راهنمای حاکم به سوی اهداف نظام شود.  
 
وی بیان داشت: سیاست‌های کلی میان قانون اساسی و قانون مجلس است که به منظور یکپارچه سازی حرکت کلان کشور این سیاست‌ها تبیین می‌شود و در تهیه آن براساس سیستمی که در ابتدا کار‌شناسان و دانشگاهیان و سپس مسئولان دولتی و مجلس موضوعات لازم را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند تا جهت بررسی نهایی به مجمع تشخیص مصلحت ارسال شود.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سوابق آیت الله هاشمی رفسنجانی در شناخت از قانون گفت: علاوه بر سوابق عملی و فکری ایشان سایر دوستان هم تجارب خوبی را دارند که تا به عنوان مشاروین مقام معظم رهبری مسائل را پیش ببرند.  
 
رضایی ادامه داد: رهبری معظم ایده‌های لازم خود را نسبت به سیاست‌های کلان ارائه می‌دهند و حتی مجموعه سیاست‌هایی را پیشنهاد می‌کنند و کار‌شناسان به مظور انسجام بیشتر موضوعات را مورد مطالعه قرار می‌دهند.  
 
وی گفت: اکنون می‌خواهیم وارد مرحله نظارت بر سیاست‌های کلان شویم تا بتوانیم بهره بردای‌های لازم را از این سیاست‌ها ببریم به همین منظور رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام توصیه‌ای را در این باره به منظور جلوگیری از راه اندازی دستگاه‌ها ی عریض و طویل ارائه داده‌اند، لذا باید همکاری‌های لازم را برای رسیدن به هدف آغاز کنیم.  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: جلوگیری از راه اندازی تشکیلات عریض و طویل در مسیر اجرایی کردن و نظارت بر سیاست‌های کلان امر نظارت را تسهیل می‌بخشد.  
 
رضایی گفت: متاسفانه نظام اداری با مفهوم سیاست‌های کلان آشنا نیستند و درک درستی از این مسئله وجود ندارد،  
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: مشکل دوم در دستگاه تشخیص مصلحت نظام است که در استان‌ها و وزارتخانه‌ها تشکیلات لازم را نداریم و ما می‌خواهیم از سیستم‌های موجود قوا برای نظارت استفاده کنیم.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دبیر ، مجمع ، تشخیص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار