فرماندهان ارتش آمریکا آمار و ارقام‌های مربوط به حملات هوایی آمریکا و متحدانش بر ضد داعش در عراق و سوریه را ارائه دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، فرماندهان ارتش آمریکا اعلام کردند که فقط 10 درصد حملات هوایی به مواضع داعش در عراق و سوریه توسط جنگنده های کشورهای اروپایی و عربی اجرا می شود .

 فرماندهان ارتش آمریکا اعلام کردند که جنگنده‌های آمریکایی از 8 اوت، هزار و 768 بار به مواضع داعش در عراق و سوریه حمله کرده‌اند، و جنگنده‌های دیگر کشورهای عضو ائتلاف مبارزه با داعش 195 بار حمله کردند .

با این حال، سران وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام می کنند که دولت واشنگتن در آینده بیش از پیش از کشورهای عربی و اروپایی در حمله هوایی به مواضع داعش استفاده خواهد کرد.

عربستان ، امارات ، قطر ، اردن و بحرین در حملات هوایی به مواضع داعش مشارکت دارند، و آمار فوق نشان می دهد که آمریکا اکثر حملات را اجرا می کند.

فرانسه ، بلژیک ، انگلیس ، دانمارک ، هلند و استرالیا نیز عضو ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش هستند ولی این کشورها فقط در عراق حملات هوایی انجام می دهند.

به گفته فرماندهان ارتش آمریکا؛ جنگنده های ائتلاف در 2 ماه گذشته حدود هزار بمب ریخته اند و در روز اول حمله به مواضع داعش در سوریه 47 موشک کروز تاماهاوک شلیک شد.

سران ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا که شامل منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی می شود، اعلام می کنند که هزینه این مهمات به کار رفته 62 میلیون و 400 هزار دلار است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از فرماندهان آمریکایی بدون ذکر نام وی گزارش داد: جنگنده های ائتلاف 4 هزار و 800 بار به پرواز درآمده اند که این تعداد شامل بیش از هزار و 600 پرواز سوخت رسانی در هوا ، 700 پرواز شناسایی و همچنین پرواز هجومی بوده است.

این در حالی است که جنگنده‌های ائتلاف مداخلۀ نظامی در لیبی در مدت 6 ماه، کلاً 7 هزار بار به پرواز درآمده بودند ولی در سوریه در مدت 2 ماه نزدیک به 5 هزار بار به پرواز درآمده اند .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار