مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ‌مراکز دارالقرآن‌‌ها فرصتی برای تربیت قرآنی است و علاوه بر فرصت قرآنی که در مدارس وجود دارد باید تقویت این مراکز یکی از راه بردهای اصلی باشد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاراناسفندیار چهار بند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران امروز در مراسم افتتاحیه کشوری دارالقرآن‌کریم که به طور نمادین در دارالقرآن‌کریم امام   حسن عسگری واقع در منطقه 16 تهران برگزار شد گفت: بدون تردید اهمیت پرداختن به آموزش، فهم و ترویج فرهنگ قرآنی بر کسی پوشیده نیست زیرا قرآن نقشه راه سعادت انسان‌ها است و ما مفتخریم که شهدا با تأثیر از قرآن راه خود را پیدا کرده و چراغ روشنی برای نسل حاضر شدند.

وی در ادامه افزود:در حوزه آموزش و پرورش مسئولیت‌ها و مأموریت‌های زیادی وجود دارد اما همه این ساحت‌های تربیتی زمانی مقبول خداوند است که متأثر از فرهنگ قرآنی باشند یعنی باید تلاش کنیم مدارس ما محل ترویج قرآنی باشد.

چهاربند با اشاره به این که باید زمینه استقرار فرهنگ قرآنی را در مدرسه، محله و جامعه فراهم کنیم اضافه کرد:این که چگونه نسل حاضر از قرآن تأثیر می‌گیرند موضوع کار دارالقرآن‌‌ها است ما باید از روش‌های استفاده کنیم که رفتار و زندگی دانش آموزان در انس با قرآن باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران  همچنین خاطرنشان کرد: دارالقرآن‌ها باید بتوانند مانند پژوهش‌سراهایی که برای حوزه علمی تأسیس شدند به مرکز نشر فرهنگ قرآنی تبدیل شود و پایگاهی برای تحت پوشش قرار دادن مدارس، معلمین و مربیان باشند. 

چهاربند ادامه داد: برای ساز و کارهای اجرایی دارالقرآن‌ها تسهیلاتی باید فراهم شود تا این مراکز از لحاظ اداری محجور نباشند و رشد کنند.

وی با بیان این که دارالقرآن‌ فرصتی برای تربیت قرآنی است افزود: علاوه بر فرصت قرآنی که در مدرسه وجود دارد باید یکی از راه بردهای اصلی تقویت دارالقرآن‌‌ها باشد.

چهاربند اظهار داشت:‌با توجه به وجود نیروی  انسانی فضا، دانش آموز و زمینه در آموزش و پرورش در آینده نزدیک از لحاظ کمی و کیفی امیدوارم بتوانیم شاهد پیشرفت این مراکز باشیم.

همچنین استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها مثل سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند در این عرصه ما را یاری کند و ارتباط با مؤسسات فرهنگی معتبر نیز به غنای این مراکزمی‌افزاید و تنوع خدماتی که می‌توانند این مراکز ایجاد کنند در جذابیت هر چه بیشتر دارالقرآن‌‌ها می‌تواند مؤثر باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.