خبرنگار روسیا الیوم تاکید کرد هیأت آژانس با هدف مذاکره درباره بندهای باقی‌مانده از توافقنامه ایران و آژانس به تهران سفر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، هیأتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز به ریاست معاون مدیرکل این آژانس وارد تهران شد. هدف از سفر این هیأت ادامه مذاکرات با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور است. 

خبرنگار این شبکه در تهران در گفتگویی درباره برنامه سفر این هیأت به تهران گفت: آخرین اطلاعات حاکی از آن است که این هیأت صبح امروز وارد تهران شد و مذاکرات پس از ورود هیأت به تهران در مقر سازمان انرژی اتمی ایران آغاز شد. 

آنگونه که قبلا هم گفته شده است این مذاکرات درباره بندهای باقی مانده از توافقنامه پنج بندی است که ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در سفر یوکیا آمانو مدیرکل آژانس به تهران امضا شد. 

در ادامه گزارش آمده است: آژانس در گزارش اخیر خود که روز ششم سپتامبر منتشر شد اعلام کرد تهران سه بند از این پنج بند را اجرا کرده است و مذاکرات درباره دو بند دیگر ادامه دارد. این توافقنامه تصریح می‌کند که تهران اطلاعاتی درباره تحقیقات تاسیسات هسته ای خود در اختیار آژانس قرار دهد. قرار بود اجرای دو بند پایانی در اوت گذشته به پایان  برسد اما تهران اعلام کرد این دو بند به فرصت بیشتری نیاز دارد.



انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار