در تظاهرات کردهای ترکیه در حمایت از کردهای شهر کوبانی سوریه و اعتراض به بی تفاوتی آنکار در مقابله با تروریست‌های داعش، دست کم 14 تن شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در تظاهرات کردهای ترکیه به حمایت از کردهای شهر کوبانی سوریه و در اعتراض به بی تفاوتی آنکار در مقابله با تکفیری های گروه داعش در مرز سوریه ، دست کم 14 نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.

کُردهای ترکیه از بی تفاوتی دولت برای مقابله با داعش که ساکنان شهر کوبانی سوریه را به محاصره خود درآورده اند به خشم آمده و روز سه‌شنبه با نیروهای پلیس در شهرهای کُردنشین درگیر شدند. 

طبق گزارش رسانه های مطبوعاتی، در تظاهرات در دیاربکر بزرگترین شهر در جنوب شرقی ترکیه که بخش اعظم ساکنان آن را کردها تشکیل می دهند، پنج نفر کشته شدند.

تعدادی دیگری هم در تظاهرات در شهرهای جنوب شرقی ترکیه از جمله سه نفر در شهر "ماردین"، دو نفر در "سیرت"، یک نفر در شهر "باتمان"  و یک نفر دیگر در شهر "موش"کشته شدند.

 پلیس ترکیه همچنین برای متفرق کردن معترضان در شهرهای استانبول و آنکارا ، از گاز اشک آور و خودروهای آب پاش استفاده کرد.

هزاران نفر به درخواست "حزب دمکراتیک خلق "که عمده ترین حزب طرفدار کردها در ترکیه است، به خیابان ها ریختند و علیه قصور آنکارا در مداخله نظامی علیه ستیزه جویان داعش که در شهر کوبانی در مرز سوریه می جنگند، تظاهرات کردند.

 "احمد داوداغلو" ، نخست وزیر ترکیه قول داده است ترکیه برای جلوگیری از سقوط شهر کوبانی معروف به "عین العرب" از هیچ تلاشی دریغ نورزد.

اما کردهای ترکیه آنکارا را متهم می کنند با وجود استقرار دهها دستگاه تانک در مرز خود با این شهر مرزی سوریه ، صرفا نظاره گر اشغال تدریجی این شهر بدست داعش شده است. 

در همین حال وزیر کشور ترکیه تظاهرکنندگان طرفدار کُردها را به "خیانت به کشورشان" متهم کرد و هشدار داد یا متفرق شوند و یا با پیامدهای "غیرقابل پیش بینی" مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: پلیس ، ترکیه ، معترض ، کُرد ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار