پروانه زرین بهترین فیلمنامه بلند پویا نمایی جشنواره بین المللی فیلم كودكان و نوجوانان به سیمای مركز سمنان اهدا شد.

به گزارشحوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در آیین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره فیلم كودك و نوجوان اصفهان جوایز بخش سینمای ایران با حضور داوران این بخش اعلام شد.در این جشنواره "افسانه شهر قالی" از تولیدات سیمای مركز سمنان به نویسندگی و كارگردانی حمیدرضا حافظی توانست در بخش پویا نمایی، پروانه زرین بهترین فیلمنامه بلند و دیپلم افتخار بهترین اثر بلند پویا نمایی را از آن خود كند.

« افسانه شهرقالی» نخستین فیلم بلند پویانمائی است كه در ستایش فرهنگ و هنر ایران زمین درباره فرش دستباف ایرانی تهیه شده است و با تكنیك 3 بعدی و در زمان هفتاد دقیقه ، افسانه ای پر رمز و راز از مردمان شهر قالی را روایت می كند . این فیلم به نویسندگی و كارگردانی حمیدرضا حافظی است كه پیش از این فیلمهای كوتاه داستانی، سریالی و تله فیلم در ژانر كودك و نوجوان را از او دیده ایم .

حمیدرضا حافظی متولد 1343 شیراز، فارغ التحصیل كارشناسی انیمیشن از دانشكده صدا و سیما است. وی فعالیت هنری را با فیلم كوتاه در سال 1366 آغاز كرد. او همچنین عضو پیوسته كانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران و مدرس  زیبایی شناسی تصویر در دانشگاه صدا و سیما  و دیگر مركز هنری، علمی و آموزشی می باشد.

بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های كودكان و نوجوانان از 11تا 14 مهرماه در اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اصفهان ، افسانه ، جشنواره ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.