رئیس سازمان بهزیستی کشور از اهمیت هنر در سطوح مختلف پیشگیری و درمان آسیبهای اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری تئاتر خیابانی طلوع امید گفتَ: سازمان بهزیستی نوسازی در ارکان را در دستور کار خود قرار داده است و در این رویکرد نوین به اثربخشی هنر رسیدیم که هنر اثر شگرفی در زندگی اجتماعی و انسانی افراد دارد.

وی افزود: سازمان بهزیستی از یک سازمان حمایتی صرف به سازمان تخصصی هدفمند و توانمند کردن افراد جامعه تغییر شکل داده است به این مفهوم که تأثیرات هنر در این سه سطح تخصصی سازمان اعم از معلولان، زنان سرپرست خانوار بسیار چشمگیر است و تحرک و توانمند سازی جامعه را به همراه دارد و همچنین هنر در زمینه اشتغالزایی و بهره وری بالا تأثیرات بسزایی به همراه دارد.

هاشمی در ادامه اظهارداشت: یکی از اقسام هنر تئاتر خیابانی یا شورایی است، این تئاتر از جنس مردم است و به دلیل اینکه عام مردم مخاطب آن هستند ضریب نفوذ بالایی در انتقال مفاهیم اجتماعی دارد و در بحث تئاتر شورایی نیز جنبه درمانی آن در آسیب‌های اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: فراخوان این تئاتر خیابانی اسفند 92 مطرح شد که زمان ثبت نام آن از 21مرداد ماه آغاز شد و تا 21 شهریور ماه ادامه داشت که در این مدت این تئاتر خیابانی از استقبال بالایی برخوردار بود و بیش از 170 اثر فاخر در زمینه تئاتر خیابانی و 17 اثر در زمینه تئاتر شورایی که در مجموع 192 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از میان این 192 اثر 28 اثر به استان‌ها تعلق دارد که تنها 9 اثر برگزیده به  جشنواره راه یافت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: محورهای برنامه در راستای اجتماعی کردن معضلات است که از اهم آنها می‌توان به موضوعات کودکان و کار ، معضل اعتیاد، تکدی گری و تقابل با سلامت اجتماعی، ایدز، معلولان اجتماع، زنان تحت پوشش سازمان بهزیستی، جامعه سالمندان، فرزند و ازدیاد نسل و ایجاد نشاط، فرهنگ اقتصاد و سرمایه اجتماعی، نقش دین و جایگاه بهزیستی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، جایگاه ازدواج و تحکیم آن در بنیان خانواده، بیانات مقام معظم رهبری در راستای زندگی اجتماعی اشاره کرد.

وی افزود: این جشنواره از 19 مهر کار خود را شروع می‌کند و تا 24 مهرماه ادامه دارد که جایگاه‌های انتخاب شده برای برگزاری این نمایش ها از سوی بهزیستی در سطح تهران شیرخوارگاه آمنه،‌ شیرخوارگاه رقیه، ‌مرکز فرهنگی خواجوی کرمانی، مرکز بعثت در پارک بعثت و مرکز شهید قدوسی است.

هاشمی خاطر نشان کرد: از مهمترین ویژگی‌های این جشنواره ویدئو کنفرانس آن است که کشورهای فرانسه، ترکیه و آلمان در آن مشارکت دارند.

*رونمایی از پوستر نخستین جشنواره تئاتر خیابانی( طلوع امید)

رئیس سازمان بهزیستی  در ادامه مراسم از پوستر نخستین جشنواره تئاتر خیابانی رونمایی کرد.

در این پوستر سنبل اصلی تئاتر که عدد یک است نمایش داده شده است و همیاری کودکان و همچنین همیاری انسان‌های غمگین از دیگر ویژگی‌های این پوستر است.

در پایان رئیس سازمان بهزیستی و دبیر جشنواره تئاتر خیابانی نوشته‌هایی را به یادگار بر روی پوستر نگاشتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ، مفهوم ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.