مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، از پرداخت بیش از 25 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع دستی در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، حق پرست، در ششمین جشنواره ورنی استان آذربایجان شرقی در شهرستان اهر گفت: از این میزان مبلغ، بیشترین تسهیلات به تولیدکنندگان صنایع دستی پرداخت شده است.

وی، هدف از برگزاری جشنواره ورنی را شناساندن محصول ورنی و فعالان و تولیدکنندگان ورنی اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، افزود: باید بیش از پیش به صنایع دستی در کنار هنربودن از لحاظ اشتغال زایی نیز توجه کرد.

حق پرست، گفت: اگر بخواهیم برند تولید ورنی به نام شهرستان اهر باید از لحاظ کیفیت، تبلیغات و بازاریابی تلاش مضاعفی بنمائیم و اداراه کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی نیز در این زمینه از هیچ کار دریغ نخواهدکرد.

در این جشنواره همچنین از ابوالفضل امانی، باقر فتحی پور و علی نجفی در بخش مسابقه طرح و رنگ برتر و  خانم ها سمیه نگهداری، خانم افرتاج باقری و زهرا جهانگیری در بخش مسابقه بهترین بافت که عناوین اول تا سوم را کسب کرده اند تجلیل شد.

گفتنی است نمایشگاهی از تولیدات ورنی نیز برپاست که علاقه مندان می توانند عصرها از آن واقع در مجموعه فرهنگی و تاریخی شیخ شهاب الدین اهری ( سالن سرپوشیده اداراه ورزش و جوانان شهرستان اهر ) دیدن کنند.
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: پرداخت ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.