استاندار خوزستان از اشتغال 10 هزار نفر از از طريق احياي 550 هزار هکتار اراضی استان تا پایان سال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان‌؛ عبدالحسن مقتدايي در كارگروه طرح 550 هزار هكتاري کشاورزي خوزستان با اشاره به لزوم هماهنگي سازمان هاي مرتبط با اجراي این طرح  اظهار کرد: مجموعه هاي درگير براي تامين لوازم مصرفي خود در حين اجراي طرح، حتما از ظرفيت هاي استان استفاده کنند.

مقتدايي افزود: وحدت و انسجام توام با منطق در اتخاذ تصميمات، انتظاري است که ازسازمان هاي درگير خصوصا آب و برق و جهاد کشاورزي مي رود.

مديرعامل موسسه جهاد نصر که مجري طرح 550 هزار هکتاري کشاورزي خوزستان است نيز در اين کارگروه با انتقاد از وزير نيرو گفت: مهمترين مسئله در پيشرفت کار،تامين آب است که دراين مورد مکاتباتي با چيت چيان وزير نيرو داشتيم اما متاسفانه پاسخي به دست نيامد و ادامه مکاتبات را با معاون اول رئيس جمهور انجام داديم که در حال پيگيري هستيم.

دبير اجرايي خانه كشاورز خوزستان از پيشرفت 30 تا 40 درصدي طرح توسعه کشاورزي خوزستان خبر داد و افزود: اگر زهکشي، تسطيح و کانال گذاري خوب انجام شود باعث ايجاد فرصت هاي اشتغال و توليد بيشتر مي شود و تا مدت ها اراضي خوبي همچون اراضي دزفول و توسعه نيشکر خواهيم داشت.

مديرعامل سازمان آب و برق خوزستان نيز هدررفت آب به صورت زهاب را ازمعايب طرح هاي سنتي آبياري دانست و گفت: به منظور استفاده مجدد از زهاب ها اخيرا با يک شرکت ايتاليايي که سابقه هشت سال فعاليت موفق در عراق دارد، مذاکراتي انجام داديم که اميدواريم هدررفت آب را کاهش دهيم.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.