نماینده مردم زابل در مجلس با بیان اینکه خشک شدن هامون، بادهای موسمی سیستان را به طوفان های سهمگین تبدیل کرده است، گفت: مسئولان برای کاهش آسیب های جسمانی مردم باید تعطیلی ادارات و مدارس را قبل از شروع ساعت کاری اعلام کنند.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران؛ حلیمه عالی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: در گذشته قبل از خشک شدن تالاب هامون، بادهای موسمی سیستان معروف به بادهای 120 روزه از خرداد تا شهریورماه نقش کولر آبی را برای خنک نگه داشتن منطقه ایفا می‌کردند، اما متاسفانه با خشک شدن دریاچه هامون و عدم توجه به مسائل زیست‌محیطی، این بادها به طوفان‌های 220 روزه در کل سال تبدیل شده‌اند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در یکی از روزهای این هفته نیز سرعت باد به بیش از یکصد کیلومتر در ساعت،‌ شعاع دید کمتر از 50 متر و غلظفت گردوغبار به بیش از 10 برابر حد بحران رسیده است، از این‌رو مسئولان برای کاهش آسیب‌های جسمانی مردم باید تعطیلی ادارات و مدارس را قبل از شروع ساعت کاری اعلام کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: اخیراً محمدباقر نوبخت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به سیستان سفر کرده و از نزدیک شاهد طوفان‌های سهمگین این منطقه بود، حال چرا به کارکنان و کارمندان دولت و فرهنگیان مزایای بدی آب و هوا تعلق نمی‌گیرد؟

منبع: خانه ملت

انتهاي پيام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.