سید جواد هاشمی گفت: بی‌توجهی به سینمای کودک سبب ویرانی آینده سینما می‌شود.

سید جواد هاشمی کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران پیرامون وضعیت کنونی سینما کودک گفت: سینمای کودک دچار یک معضل اساسی است زیرا حدود 15 سال توجه لازم به آن شد به همین جهت نیازمند قرارگیری افراد دلسوز و متعهد در راس آن و اختصاص هزینه‌های بسیار زیاد جهت تولید اثر است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر فیلم‌های سینمایی به نام کودک و به کام بزرگسالان ساخته می‌شود. برای مثال شهرموش‌ها و کلاه قرمزی ظاهری کودکانه دارد اما به دلیل داشتن مفهومی متفاوت با روحیات کودکا سبب دلزدگی آن از سینما می‌شود.

کارگردان   " اختاپوس" اظهار داشت: سال گذشته با سینمایی " اختاپوس" پا به جشنواره فیلم کودک و نوجوان گذاشتم و فکر می کردم زمان خوبی را برای اکران به " اختاپوس" اختصاص دهند، اما اکران به 5 فیلم برتر جشنواره فیلم کودک و نوجوان به صورت هم زمان در ایام محرم سبب شد که ما بازده کافی را نداشته باشیم و فیلم‌ها آن طور که شایسته  است خودنمایی نکند.

بازیگر فیلم "معراجی‌ها" با اشاره به کیفیت پایین آثار تولید شده در سینمای کودک خاطر نشان کرد: فیلم "دزد پری" به کارگردانی حسین قناعت به خوبی در این دوره جشنواره فیلم کودک درخشید و فیلم قابل تاملی بود اما در کل سطح کیفی آثار را پایین دیدم.

هاشمی در پایان گفت: علاقه‌ی شدیدی به کار در حوزه کودک دارم به همین دلیل به دنبال گرفتن پروانه نمایش برای سینمایی "شهر گربه‌ها"،‌ "پنگول" هستم.

این بازیگر و کارگردان تصریح کرد: از تمام سینماگران و نویسندگان خواهش می کنم با تدوین داستان‌های جذاب کودکان را به سینما بکشانند زیرا اگر کودک امروز سینماگریز شود آینده سینمای کشور به خطر خواهد افتاد.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار