معاون وزیر امور خارجه سوریه در سخنانی تاکید کرد دولت سوریه از مقابله قهرمانانه مردم عین العرب(کوبانی) با داعش قدردانی می‎کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"فیصل المقداد" روز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد دولت سوریه از مقابله قهرمانانه مردم سوریه با حملات گروه تروریستی داعش به شهر عین العرب (کوبانی) قدردانی می‎کند و در کنار شهروندان سوری ساکن این شهر خواهد ایستاد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سوریه به شدت موضع "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه را در مورد حمایت از تلاش ترکیه برای ایجاد منطقه حائل محکوم می‎کند، افزود: موضع فرانسه سیاست‎های اولاند و دولت حامی تروریست و پشتیبان سیاست‎های اردوغان را نشان داد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: دولت فرانسه دشمن ملت سوریه است و در طول بحران سوریه به تجهیز تروریست‎های خارجی و تسهیل انتقال آنها برای کشتار مردم پرداخت.

"فیصل المقداد" ادامه داد: سوریه حمایت فرانسه از تروریست‎ها را ناقض منشور سازمان ملل و قطعنامه‎های شورای امنیت که در مورد مبارزه با تروریسم است، می‎داند؛ حمایت فرانسه از ترکیه تجاوز به سوریه به شمار می‎رود به ویژه که مقامات این کشور از آغاز تجاوز تروریست‎ها به سوریه با اتخاذ مواضع ضد سوری به افزایش رنج ملت و کشتار هزاران تن از شهروندان سوری کمک کردند.

"المقاد" تاکید کرد: هیچ طرفی نمی‎تواند ارتش سوریه و جنگنده‎های این کشور را از دفاع از خاکش بازدارد.

وی در پایان تصریح کرد: سوریه نظر جامعه جهانی را به اقدام در قبال فاجعه انسانی در عین العرب و توقف حمایت از گروه‎های تروریستی مسلح از سوی ترکیه و فرانسه جلب می‎کند.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار