مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از صدور محکومیت یک میلیارد و 700 میلیون ریالی برای متهمان چهار پرونده قاچاق در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمد اقوامی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در روزهای گذشته به چهار پرونده مهم در تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در زمینه قاچاق کالا و ارز رسیدگی شده است.

وی کل میزان محکومیت صادر شده برای متهمان این پرونده‌ها را در حدود یک میلیارد و 718 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این پرونده‌ها در زمینه قاچاق گوشی تلفن همراه و تبلت،‌ کالا، سیگار خارجی و داروی دام بوده‌اند.

اقوامی مهم‌ترین پرونده را در این میان مربوط به قاچاق گوشی تلفن همراه و تبلت در مهاباد عنوان کرد و افزود: این پرونده به دنبال بازرسی مأموران نیروی انتظامی از یک دستگاه خودروی عبوری و کشف 304 فقره گوشی موبایل و تبلت تشکیل و به تعزیرات حکومتی مهاباد ارجاع شد.

وی با اشاره به رسیدگی به این پرونده در شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی مهاباد، گفت:‌ با توجه به دفاعیات بلا وجه متهم،‌ علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه، متهم پرونده به پرداخت یک میلیارد و 300 میلیون ریال جزای نقدی به نفع دولت محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی دیگر پرونده رسیدگی شده در این میان را مربوط به پرونده قاچاق لامپ کم‌مصرف و پیراهن قاچاق در میاندوآب عنوان کرد و افزود: این پرونده نیز در ارتباط با قاچاق 690 شعله لامپ کم‌مصرف و 140 ثوب پیراهن قاچاق در شهرستان میاندوآب بوده که در شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز در تعزیرات حکومتی میاندوآب مورد رسیدگی قرار گرفته است.

اقوامی با اشاره به دفاعیات بلا وجه متهم و عدم ارائه مستندات قانونی،‌ کل میزان محکومیت صادر شده برای متهم این پرونده را بیش از 195 میلیون ریال اعلام کرد.

وی دیگر پرونده قاچاق را نیز مربوط به قاچاق سیگار خارجی در میاندوآب عنوان کرد و افزود: با رسیدگی به این پرونده در تعزیرات حکومتی میاندوآب، متهم پرونده به پرداخت 123 میلیون ریال جریمه نقدی به حساب خزانه دولتی محکوم شد.

اقوامی دیگر پرونده مختومه شده را در این میان مربوط به قاچاق داروی دام در سردشت عنوان کرد و افزود: پس از سیر مراحل قانونی، متهمان این پرونده نیز به پرداخت 100 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: تعزیرات ، قاچاق ، پرونده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.