استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در شش ماهه امسال ۴۷ درصد بودجه عمرانی استان تخصیص یافته است، گفت: در صورت تخصیص اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام استان تا پایان سال ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده  در جمع مردم مراغه با بیان این که امروز در وضعیتی هستیم که باید با دست خالی و توکل به خدا کار کنیم، اظهار کرد: ما وارث بدهی‌های دولت گذشته و 30 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در استان هستیم که امیدواریم با تلاش و همت همه مسئولان بتوانیم این وضعیت را سامان‌دهی و بخشی از کارهای نیمه‌تمام را به سرانجام برسانیم.
 
وی با بیان این که اعتبار عمرانی استان در سال گذشته 25 درصد تخصیص یافت، گفت: بودجه عمرانی استان در سال جاری تاکنون 47 درصد تخصیص یافته و امیدواریم با تغییر نگرش در اداره امور اجرایی بتوانیم بخش عمده مشکلات را حل کنیم.
 
جبارزاده با اشاره به این که برای حل مشکلات بدون برنامه حرکت کردن خطاست، افزود:از بدو ورود به استان یک تیم متخصص از کارشناسان اقتصادی را به عنوان مشاوران استانداری انتخاب کردیم که حاصل تلاش شبانه‌روزی آنها از دهه فجر سال گذشته تا امروز، سند تدبیر توسعه استان است.
 
وی با تاکید بر این که سند تدبیر توسعه مبنای حرکت در مسایل توسعه‌ای استان خواهد بود، گفت: امروز می‌دانیم که برای توسعه مراغه چه باید کرد و این شهرستان می‌تواند با رویکردهای مطرح شده در سند تدبیر توسعه به شهرستانی توسعه‌یافته تبدیل شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که خوشبختانه اسناد توسعه متکی به بودجه دولت نیست، افزود: این اسناد شامل هسته‌های کلیدی توسعه است که در اولویت قرار خواهند گرفت اما بقیه پروژه‌های استان نیز به جای خود باقی هستند.
 
وی در ادامه با اشاره به تصویب اصلاح شیوه آبیاری در سه هزار هکتار از باغات اطراف دریاچه ارومیه و با بیان این که شهرستان مراغه جزو اولویت‌های این طرح است، گفت: برای اجرای این طرح به ازای هر هکتار هفت میلیون تومان از طرف وزارت جهاد کشاورزی پرداخت خواهد شد و در صورت نیاز مابقی اعتبار آن نیز از منابع دیگر تامین خواهد شد.
 
جبارزاده با اشاره به این که پروژه‌های نیمه‌تمام استانی در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز تا پایان سال 94 به اتمام می‌رسد، گفت: معاونت برنامه‌ریزی استانداری تمام تلاش خود را برای جذب اعتبار این پروژه‌ها انجام می‌دهد و امیدوارم با گشایش در مسایل اقتصادی کشور شاهد تحقق این موضوع باشیم.
 
وی با اشاره به برخی پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان مراغه از جمله بیمارستان، استادیوم ورزشی و آزادراه مراغه- هشترود، اظهار داشت: اتمام این پروژه‌ها در دستور کار مدیریت اجرایی استان است، اما باید بدانیم که منابع دولتی محدود است و دولت بنا ندارد وعده غیرواقعی بدهد.
 
جبارزاده با تاکید بر پیگیری احداث جایگاه سوخت در فرودگاه سهند، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و حل مشکلات شهرک صنعتی مراغه، در خصوص مشکل نیروگاه مراغه نیز گفت: مشکل گاز این نیروگاه، ناشی از کمبود تولید گاز است، چرا که در گذشته با وجود درآمدهای خوب، در تولید گاز سرمایه‌گذاری نشده و امیدواریم با افزایش تولید گاز مشکل نیروگاه‌ها حل شود.
 
وی همچنین با تاکید بر حل مشکلات مسکن مهر مراغه، گفت: مسکن مهر نیز یکی از مشکلاتی است که از دولت گذشته به ارث رسیده و باید دستگاه‌های مسئول به ویژه راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و بانک‌ها حداکثر همکاری را برای مدیریت این موضوع به عمل آورند.
 
جبارزاده با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان مراغه در بخش میراث فرهنگی و گردشگری، ایجاد مرکز فسیل‌شناسی و سامان‌دهی وضعیت رصدخانه مراغه را مورد تاکید قرار داد.
 
وی در پایان این جلسه پیشنهاد کرد ستاد حمایت از سرمایه‌گذاری متشکل از فرماندار، امام جمعه، نماینده مجلس و نمایندگان دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی در تمام شهرستان‌های استان تشکیل شود که این پیشنهاد مورد موافقت اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار گرفت.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.