دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 19 از اجرای مانور بزرگ زلزله و برگزاری دوره های آموزشی به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، علی نایبی با بیان این خبر گفت: به مناسبت این هفته مانور بزرگ تخلیه اضطراری در مواقع بروز زلزله تدارک دیده شده که همزمان با 30 مهر جنب ساختمان ستاد مدیریت بحران واقع در انتهای خیابان سبلان برگزار می شود.

وی افزود: در برگزاری این مانور بزرگ، نمايندگان سازمانهاي خدمات رساني همچون آتش نشاني، اورژانس، پليس راهور و کلانتری مشارکت دارند.

به گفته نایبی این مانور می تواند کمک بسزایی در افزایش ميزان آمادگي گروه هاي مختلف امداد و نجات و سازمانها و نهادهاي خدمات رسان در سطح منطقه، تمرین برقراري ارتباط صحيح و بهينه ادارات امدادرسان در مواقع بحران با يكديگر و نیز آگاهی از نوع عملكرد تمام سازمانهاي امداد رسان و در كنار
آنها عملكرد نيروهاي متخصص و كار آزموده دوام محلات سيزده گانه منطقه داشته باشد.

دبیر ستاد مدیریت بحران افزود: در راستای پیشگیری از اثرات بلایای طبیعی و افزایش سطح آمادگی شهروندان در مواقع بروز این حوادث دوره های آموزشی نیز تدارک دیده شده است که در طول هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در سراهای محله اجرا خواهد شد.

نایبی با بیان اینکه این دوره ها توسط مربیان اعزامی از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تشکیل می شود تصریح کرد: آموزش چگونگي تثبيت وسايل منزل، نحوه پناهگيري صحيح و تخليه امن اضطراري و چگونگي امدادرساني در مواقع بحراني از جمله موضوعاتی است كه طی دوره های آموزشی به شهروندان ارائه می شود.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار