دکتر پیر صالحی گفت: عمده مواد اولیه دارویی کل دنیا در کشورهای چین و هند تولید می‌شود و اکثر شرکت‌های دارویی بین المللی از این موارد در صورت تائید کیفیت مورد نظر خود، استفاده می‌نمایند.

دکتر پیر صالحی مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از سال ۹۳، ملاک تولید داخل بودن یک دارو، تولید به میزان حداقل ۳۰ درصد بازار به مدت یکسال بصورت متوالی می‌باشد. مواد اولیه دارویی از منابع مورد تائید و معتبر وارد کشور شده و مستندات لازم جهت تایید سلامتی و کیفیت به این سازمان ارائه می‌گردد. باید توجه داشت عمده مواد اولیه دارویی کل دنیا در کشورهای چین و هند تولید می‌شود و اکثر شرکت‌های دارویی بین المللی از این موارد در صورت تائید کیفیت مورد نظر خود، استفاده می‌نمایند.
 
وی ادامه داد: در مورد داروهای تولید داخل نیز به برخی از مواد اولیه مورد نیاز این گروه شرکت‌های تولید داخل نیز با ارائه مستندات مورد نیاز مبنی بر رعایت شرایط تولید مناسب و تامین ایمنی به کیفیت و کارآیی دارو و پس از ثبت به کنترل و بازرسی از محل و شرایط تولید و تامین آن، امکان ساخت و تولید دارو را پیدا می‌کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار