دکتر هاشمی گفت: همه گروه‌ها در کتاب تعرفه‌گذاری خدمات دیده شده‌اند و بنا نیست که در طرح تحول به دنبال طایفه‌گرایی و صنوف‌گرایی باشیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز ۱۹ مهر در حاشیه مراسم بزرگداشت روز بهورز در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه برخی از گروه‌های غیر پزشکی و پرستاران به ابلاغ کتاب تعرفه گذاری خدمات معترض شده‌اند، گفت: در اینکه همه گروههای پزشکی و پرستاری دیده شده‌اند تردیدی نیست اما برخی از دوستان می‌خواهند همه مشکلات در یک سال و یک روز حل شود، ولی باید توجه داشت که دولت اهدافی را دنبال می‌کند و به دنبال افزایش بی‌جهت حقوق نیست، ما از آبروی دولت و مجلس و پول مردم هزینه می‌کنیم، پس هدف گذاریمان درست است، باید توجه داشت که ما به دنبال آن هستیم تا برخی از رشته‌ها که به دلیل بی‌اعدالتی در حال انقراض هستند و برخی از بین رشته‌ها را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: ما با قانون گریزی در جامعه پزشکی به دلیل نبود تعرفه مشخص مواجه بودیم، بطوری که برخی خدمات تعرفه نداشتند و برخی از آن‌ها نام تعرفه داشتند، هدف مهم ما با ابلاغ این کتاب برگشت اخلاق و رعایت قانون است.

وزیر بهداشت ادامه داد: بنا نیست که در طرح تحول سلامت به دنبال طایفه‌ گرایی و صنوف‌گرایی باشیم. 

هاشمی در خصوص افزایش کارانه پزشکان گفت: گروهی را مسئول این موضوع کردیم تا کارانه‌ها را بررسی کنند اما به طور کلی کارانه پزشکان پیش از ۲ برابر دیده شده است. البته باید توجه داشت که قبلا هم کارانه وجود داشته اما از مسیر غیر قانونی دریافت می‌شد.
 
وی اظهار داشت: باید توجه داشت که ما تعرفه جراحی را سال‌ها ثابت نگه داشتیم که این امر باعث شد بازار سیاه ایجاد شود. 

وی در پایان اظهار داشت: تامین نیروی انسانی مهم‌ترین الویت ما است که مجلس اعتبارات آن را می‌بیند که اگر سازمان مدیریت موافقت کند با جذب نیرو کمبود‌هایمان را می‌توانیم بر طرف کنیم. 
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.