وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌لازم است برای ورود کالاهای پیچیده الکترونیکی گمرک تخصصی داشته باشیم.


به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانمحود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه همایش ICT و استانداردها در جمع خبرنگاران در خصوص ورود تجهیزات الکترونیک گفت: در سال های گذشته حجم تجهیزات الکترونیک افزایش پیدا کرد و ما با توجه به بررسی های انجام شده نیازمند این هستیم که یک همکاری نزدیک تر بین وزارت ارتباطات و وزارت صنعت و معادن و سازمان ملی استاندارد و گمرک کشور وجود داشته باشد چرا که ایجاد تغییرات و استانداردها مربوط به یک دستگاه نیست.

وی افزود: پیشنهادی که امروز مطرح شد این است که اگر ما بتوانیم برای ورود کالاهای پیچیده الکترونیکی گمرک تخصصی داشته باشیم خیلی از مشکلات حل می‌شود.

واعظی در خصوص سرعت نسل های بالاتر تلفن همراه و میزان استاندارد اظهار کرد: آن چه در موبایل شاهد هستید و سرعت بالا می بینید مربوط به پهنای باند داخل است که پهنای باند داخل ما گسترش پیدا کرده و از سال گذشته که 500گیگا بیت بر ثانیه بود به 1250 گیگا بیت شده که فکر می کنم آنچه در پهنای باند داخل است نیازمند به پهنای باند خاصی نیست و همه محتواهای داخل در یک چارچوبی مجاز است و در استفاده از پهنای باند داخل مشکلی ندارد.

واعظی اظهار کرد: پهنای باند بین المللی تغییری نکرده چون زیر ساخت‌ها هنوز آماده نشده و در سال آینده با توجه به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در اواخر سال 94 دسترسی به اینترنت بین المللی سرعت هم بیشتر می‌شود.

وی در خصوص نظارت بر تشعشعات دکل های مخابراتی گفت:‌طبق بررسی‌، موج دکل های مخابراتی پایین است و تهدیدی برای شهروندان ندارد.
واعظی در خصوص سقوط دکل‌های مخابراتی تصریح کرد: شهرداری سازمانی دارد که تمام دکل‌های نصب شده در سراسر تهران را با هماهنگی اپراتورها انجام می‌دهد و فکر می‌کنم در نصب آن‌ها باید دقت بیشتری شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: گمرک ، کالا ، تخصصی ، سرعت ، شبکه ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.