معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشورگفت: جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه در سراسر کشور همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور  در نشست خبری جشن ولایت علوی،اکمال دین نبوی، گفت: این جشن به منظور تبین برنامه‌های این دوره از جشن‌های عید غدیر،ترویج و تبلیغ فرهنگ غدیر، شناساندن مفاهیم غدیر یک نسخه هدایت و رسیدن آدمی به سعادت است.

وی ادامه داد:‌در دهه ولایت برپایی جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در 2هزار و 49آستان مقدس و بقاع متبرکه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ترویج فرهنگ غدیر و فرهنگ الهی، تأمین فرهنگ امامت در رساندن پیام غدیر به تمام نسل ها از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشن‌ها ا ست.
وی با اشاره به اقدامات دیگر سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در دهه ولایت افزود: بر پایی ایستگاه‌های صلواتی، همایش بانوان ولایی ویژه بانوان، بر پایی کاروان های شادی، نور افشانی و گل افشانی شب عید غدیر در آستان امامزادگان به صورت زنده با همکاری صدا و سیمای استان‌ها از دیگر اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه در دهه ولایت خواهد بود.

شرفخانی اظهار داشت: روز عید غدیر خم کاروان‌های شادی در مراکز استان‌ها به صورت گروهی در 424 استان و شهرستان که در اختیار این کاروان ها دسته گل هایی قرار خواهد گرفت با مدیحه سرایی در امامزادگان سراسر کشور حضور پیدا و امامزادگان را گل افشانی خواهند کرد.
وی تصریح کرد:‌میثاق نامه‌ای طراحی و به سراسرکشور ارسال شده، قرائت خطبه غدیر در امامزادگان سراسر کشور، تجلیل از هیئت امنا، خادمان سادات امامزادگان، عقد اخوت بین آقا با آقا و خانم با خانم خواهیم داشت.

شرفخانی خاطرنشان کرد:‌در بحث حفظ قرآن نیز، در حفظ 4ساله سهمیه یک میلیون نفری داشتیم که 840 هزار نفر از سال 91تا93 در طرح ملی حفظ قرآن ثبت نام کردند و سهمیه سازمان امسال 317هزار نفر بود که 310هزار نفر ثبت نام کردند و امید داریم تا آخرین مهلت این ثبت نام 7هزار نفر باقی مانده هم ثبت نام کنند.

گفتنی است در این نشست به کلیه ویژه برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در دهه ولایت اشاره شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: جشن ، ولایت ، بقعه ، امامزادگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار