رئیس شورای برنامه‌ریزی اجلاس میراث ناملموس در اصفهان گفت: بر اساس تصویب مجمع عمومی میراث فرهنگی ناملموس، میزبان بعدی این اجلاس، شهر الجزیره کشور الجزایر است.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، مهدی جمالی‌نژاد دقایقی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات مجمع عمومی میراث فرهنگی ناملموس در اصفهان اظهار کرد: این جلسه پایان کار ICCN در اصفهان بوده که با انتخاب اعضای هیئت رئیسه، تصویب دستور جلسه 2014 مجمع عمومی، بیانیه اصفهان 2014 و تحویل پرچم ICCN به میزبان بعدی برگزار شد.
 
وی افزود: قبل از جلسه سخنرانی تخصصی وانگ کو وانگ نماینده ICCN درباره چشم‌انداز ICCN و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت آن برگزار شد و در نهایت شهردار اصفهان به عنوان رئیس هیئت رئیسه، نماینده اسپانیا به عنوان نائب رئیس و نماینده کرواسی به عنوان منشی انتخاب شد.
 
رئیس شورای برنامه‌ریزی اجلاس میراث ناملموس در اصفهان بیان کرد: در نهایت بیانیه اصفهان 2014 به تصویب رسید که همه شرکت‌کنندگان در آن به اتفاق از برگزاری شایسته اجلاس و جشنواره میراث فرهنگی ناملموس در اصفهان تقدیر و تشکر کرده و تأسیس مرکز پژوهشی ICT  و زنان را در اصفهان توصیه کرده و از مقام‌های بین‌المللی درخواست کمک و همکاری در اصفهان برای بازپروری زاینده‌رود را به عنوان جریان حیاتی اصفهان و منبع تغذیه فرهنگی غنی آن با توجه به طومار شیخ‌بهائی مورد تأکید قرار دادند.
 
وی خاطرنشان کرد: تأکید بر استمرار مطالعات و تلاش‌هایی برای جاری شدن و تقویت میراث فرهنگی ناملموس دوجانبه، ICH و تأکید بر نقش زنان و آموزش از دیگر بخش‌های مصوبات بود.
 
جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: همچنین قرار شد که گزارشی از تمام دستاوردهای اصفهان در حوزه اجلاس و جشنواره میراث فرهنگی ناملموس به ICCN ارسال شده و دبیرخانه دائمی اجلاس زنان در اصفهان تأسیس شود.
 
وی افزود: میزبان بعدی این اجلاس، شهر الجزیره کشور الجزایر است.
 
انتهای پیام/ز
منبع:تسنيم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.