معاون وزیر نیرو گفت: در راستای توسعه کشور احداث ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه در طول ۵ سال آینده ضروری است.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران٬ هوشنگ فلاحتیان امروز در حاشیه مراسم کلنگ زنی از نیروگاه زنجان 2 اظهار کرد: مجموعه اقداماتی که باید فراهم می‌شد تا این پروژه در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری برسد فراهم شده و نیروگاه زنجان 2 تا سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی ابراز کرد: برای اینکه به موقع و سر موعد مقرر این نیروگاه به بهره‌برداری برسد لازم است تا عملیات اجرایی این پروژه از فردا آغاز شود.
 
معاون وزیر نیرو عنوان کرد: وزارت نیرو برنامه‌هایی را در راستای افزایش راندمان برق در کشور پیش‌بینی کرده است که اگر محقق شود در برطرف کردن کمبودهای این حوزه قابل توجه می‌شود.
 
وی به  احداث 4 نیروگاه در زنجان اشاره کرد و گفت: نیروگاه زنجان 2 در مجاورت نیروگاه زنجان یک و نیروگاه زنجان 3 در سلطانیه احداث می‌شود.
 
عباس علی‌آبادی مدیرعامل شرکت مپنا نیز در این مراسم با بیان اینکه روند توسعه تکنولوژی در ساخت نیروگاه روند خوبی است، اظهار کرد: توربین‌های بزرگ در دستور کار مپنا است.
 
وی ابراز کرد: زمان بندی در اجرای این طرح‌ها حائز اهمیت بوده و با توجه به وضعیت تامین منابع مالی پیش‌بینی می‌کنیم این نیروگاه تا سال 95 به صورت صد در‌صد به پیک 95 برسد.
 
مدیرعامل شرکت مپنا بیان کرد: برای حدود 6 هزار مگا وات باید هر سال سرمایه‌گذاری شود که مستلزم 3 میلیارد یورو حجم سرمایه گذاری است.
 
وی افزود: چنانچه تامین مالی صورت گیرد تابستان 95 از نیروگاه برای شبکه برق کشور برق تولید می‌شود.
 
انتهای پیام/ز
منبع:تسنيم
برچسب ها: زنجان ، نیروگاه ، مگاوات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.