«لبخند شمس» از عید سعید غدیر به مدت 10 شب از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما؛ «لبخند شمس» به عنوان اولین تجربه برای پیوند هر چه بیشتر ادبیات فارسی با زبان ترکی آذری وهمچنین نکوداشت هنرمندان و ادیبانی که در این راستا آثار ماندگاری آفریدند از شبکه آموزش سیما به روی آنتن می رود.

«لبخند شمس» طی 10 برنامه ضمن شعرخوانی شاعران ترک زبان به دو زبان فارسی و ترکی آذری اجرا قطعات فرهنگ عامه منطقه توسط آتش تقی پور را پخش خواهد کرد.

این برنامه به مروری بر داستان‌های مثنوی در قالب‌های طنز و نکوداشت علی نصیریان به پاسداشت ایفای نقش‌های ماندگار او در ساخته‌های زنده یاد علی حاتمی‌ چون «هزاردستان» و «کمال الملک» با زبان فارسی و لهجه آذری می پردازد.

«لبخند شمس» از عید سعید غدیر به مدت 10 شب از شبکه آموزش سیما پخش می شود و ادامه این مجموعه در قالب «لبخند اقوام» پس از ماه محرم و صفر در سایر نقاط ایران و در میان سایر اقوام چون کرد، بلوچ، مازندرانی و... با هدف پیوند هرچه بیشتر زبان فارسی به عنوان مرجع با سایر زبان‌ها و گویش‌های اقوام ایرانی ادامه پیدا می‌کند.

«لبخند شمس» به تهیه کنندگی امیر قمیشی و با اجرای ناصر فیض و شهرام شکیبا هرشب ساعت22 از شبکه آموزش سیما به روی آنتن می‌رود.

گفتنی است،این برنامه در شهرستان خوی در کنار آرامگاه شمس تبریزی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.