دولت ترکیه که اخیرا لحن خود را در برابر مقامات سوری بیش از پیش تشدید کرده و خواستار برقراری مناطق پرواز ممنوع و براندازی نظام بشار اسد شده است، همچنان میزبان گروههای مخالف سوری در استانبول است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه؛  نشست های ائتلاف مخالفان سوری در استانبول ترکیه برای انتخاب نخست وزیر موقت ادامه دارد.
العربیه اعلام کرد: برجسته ترین افرادی که برای احراز این سمت نامزد شده اند، احمد طعمه نخست وزیر سابق موقت و معاونانش ایاد قدسی و غسان هیتو هستند.
ائتلاف مخالفان سوری همچنین در نشست خود مسائل مربوط به مداخله نظامی علیه تندروها در سوریه و نادیده گرفتن خواسته ها برای حمله به نیروهای بشار اسد را بررسی می کند.
العربیه افزود: سیزده نفر برای نخست وزیری موقت در ائتلاف مخالفان سوری نامزد شده اند که شانس احمد طعمه سرپرست دولت موقت و معاون وی ایاد قدسی و غسان هیتو نخست وزیر سابق در مقایسه با بقیه بیشتر خواهد بود.

در حالیکه احمد رمضان، عضو ائتلاف مخالفان سوری ترجیح می دهد احمد طعمه که بنا به علل سیاسی از نخست وزیری برکنار شده بود، به این پست بازگردد برخی از منابع ائتلاف انتخاب مجدد وی را بعید می دانند و معتقدند برکناری وی به علت عملکرد بد وی صورت گرفت. از این رو این منابع، شانس غسان هیتو و ایاد قدسی را بیشتر می دانند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار