به دنبال صدور فرمان اجرایی فرماندار ایالت کنتیکت آمریکا برای مقابله با انتشار ویروس ابولا، این نگرانی به وجود آمده است که مقامات آمریکایی، از ترس مردم در مورد انتشار ویروس ابولا، به نفع خود استفاده می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی "گلوبال ریسرچ" در گزارشی به قلم "دی جی هیس" می‌نویسد: در حالی که اخبار رسانه‌ها در مورد احتمال گسترش ویروس ابولا در آمریکا و دالاس تگزاس هشدار می‌دهند، اما تاکنون چنین اتفاقی به وقوع نپیوسته است. مقامات دولتی و بهداشتی در آمریکا اطمینان می‌دهند که این ویروس کشنده، در تگزاس مهار خواهد شد و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. اما این که این ادعا تا چه اندازه‌ای صحت دارد، در ادامه گزارش به آن می‌پردازیم.

*** سوء استفاده از ترس عمومی از شیوع ابولا در آمریکا
اما در این میان، فرمانداران دیکتاتور ایالت‌های این کشور، از ترس عمومی در خصوص شیوع ابولا، برای تجاوز به آزادی مردم این کشور استفاده می‌کنند. یکی از این موارد، اتفاقی است که به تازگی در ساحل شرقی ¬ايالت‌ كنكتيكوت‌ (كنتيكت‌) افتاده است.

«دنل پی مالوی»، فرماندار ایالت کنتیکت، اخیرا یک فرمان اجرایی امضا کرده است که به موجب آن، کمیسیون بهداشت این ایالت، این اختیار را دارد که هر کسی را که فکر می‌کند در معرض ابولا قرار گرفته است، قرنطینه کند.

*** مجوز قرنطینه افراد مشکوک به ویروس ابولا در ایالت کنتیکت آمریکا صادر شد
فرماندار ایالت کنتیکت، هنگام اعلام این خبر گفت که این فرمان، ماهیتی صرفا احتیاطی وهشدارآمیز دارد و هدف آن این است که دولت به مردم اطمینان دهد که برای مواجهه با هر گونه مورد احتمالی ابتلا به ویروس، برنامه دارد.
به گزارش خبرگزاری «اسوشیتد پرس»، «این فرمان، حاکی از یک وضعیت اضطراری برای بهداشت عمومی است و به ریاست کمیسیون بهداشت ایالت، اجازه می‌دهد که دستورات مربوط به قرنطینه افراد مظنون را صادر کند.»

*** مقامات آمریکایی از ویروس ابولا به عنوان ابزاری برای تجاوز به حقوق و آزادی افراد استفاده می‌کنند
«اسوشیتدپرس» در ادامه گزارش اعلام کرد که  به عقیده «جوئل مولن»، رئیس کمیسیون بهداشت ایالت کنتیکت، در این ایالت هیچ کسی مبتلا و یا حتی در خطر ابتلا به ویروس ابولا قرار ندارد ـــ که این موضوع، صدور این فرمان را حتی سردرگم‌ کننده‌تر کرده است. در نتیجه این سوال به وجود می‌آید که آیا دولت صرفا تلاش می‌کند که این ویروس را تحت کنترل خود درآورد یا اینکه در بسیاری از ایالت‌ها، فرمانداران و مقامات بهداشتی ایالت،‌ از این ویروس به عنوان ابزاری برای تجاوز به حقوق و آزادی افراد استفاده می‌کنند.

*** قرنطینه و زیر نظر گرفتن عده زیادی به دنبال مرگ نخستین آمریکایی مبتلا به ابولا
خبر مربوط به این فرمان اجرایی، به دنبال مرگ «توماس دانکن»، نخستین آمریکایی مبتلا به ابولا در بیمارستانی در دالاس، منتشر شد. مقامات بهداشتی این ایالت، خانواده این فرد را قرنطینه کرده‌اند؛ آن‌ها، می‌گویند که علاوه براین خانواده، ده‌ها فرد مشکوک دیگر را که در صورت مشاهده علایم بیماری باید قرنطینه شوند، زیر نظر دارند.
بنابراین، این نگرانی وجود دارد که مقامات آمریکایی از ترس مردم در مورد انتشار ویروس ابولا، به نفع خود استفاده می‌کنند.

*** بسته مشوق یک تریلیون دلاری اوباما به عنوان محرک اقتصادی آمریکا، تاثیر چندانی نداشت و موجب افزایش بدهی‌های ملی شد
این مسئله چندان هم دور از ذهن نیست. «رام امانوئل»، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید و مسئول دفتر باراک اوباما، در میزگردی که توسط روزنامه «وال استریت ژورنال» ترتیب داده شده بود، ‌گفت: «شما هرگز اجازه نمی‌دهید که یک بحران جدی، بدتر شود و منظور من این است که این یک فرصت برای انجام کارهایی است که فکر می‌کنید پیش از این قادر به انجام آن نبودید.»
«امانوئل» در حال حاضر شهردار یکی از شهرهای بزرگ آمریکا ـــشیکاگو‌ـــ است و با وجودی که وی بعدها از این اظهارات عقب‌نشینی کرد، وی و اوباما قطعا از بحران مالی به جای مانده از دوره بوش، برای تصویب قوانینی چون لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه یا «اوباماکر»، و بسته مشوق یک تریلیون دلاری ــ که به عنوان محرک اقتصادی آمریکا تاثیر چندانی نداشت و موجب افزایش بدهی‌های ملی شد ـــ نهایت استفاده را بردند.

*** مقامات آمریکایی به جای آنکه نماینده مردم باشند، بر آن‌ها حکمرانی می‌کنند
حالا شاید بپرسید این موضوع چه ارتباطی به ویروس ابولا دارد؟ سخنان «امانوئل»، نشان دهنده طرز فکر کسانی است که به دنبال حکمرانی  بر مردم آمریکا هستند. آن‌ها به جای آنکه نماینده مردم باشند، بر آن‌ها حکمرانی می‌کنند.
این ترس همان ابزاری است که رئیس‌جمهور لینکولن، به وسیله آن،‌ حکم آزادی افراد را در طول جنگ داخلی به حالت تعلیق درآورد و روزنامه‌نگارانی که با مردم جنوب ابراز همدردی کرده بودند، بازداشت کرد؛ همان عاملی است که روزولت در طول جنگ جهانی دوم، از آن برای زندانی‌کردن آمریکایی‌هایی ژاپنی تبار استفاده کرد و وزارت دفاع آمریکا و وزارت امنیت داخلی، از آن برای توسعه برنامه‌های خود به منظور بازداشت جمعی شهروندان آمریکایی و تحت مفاد برنامه موسوم به (REX 84) استفاده کردند. پایگاه تحلیلی «گلوبال ریسرچ» در این باره می‌نویسد:

*** اردوگاه‌های کار اجباری برای مهاجران غیرقانونی
«به واسطه (REX 84)، تعداد نامعلومی اردوگاه کار اجباری در سراسر آمریکا برای توقیف مخالفان و سایر افرادی که به طور بالقوه خطرناک بودند، به بهره‌برداری رسید.» 
برنامه (REX 84)، در اصل به این خاطر به وجود آمد که در صورت «مهاجرت دسته جمعی» بیگانگان غیرقانونی از مرز مکزیک و آمریکا، آن‌ها را به سرعت جمع‌آوری و در بازداشتگاه‌های «سازمان مدیریت بحران فدرال» آمریکا بازداشت کنند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار