وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد در نهایت ائتلاف بین‌المللی علیه گروه تروریستی داعش تسلط پیدا خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛  "جان کری" وزیر خارجه آمریکادر مصاحبه با شبکه "صدای آمریکا" اعلام کرد: قرار نیست تکفیری‌های "داعش" بدون نظارت در سراسر منطقه خاورمیانه خرابی به بار آورند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد در حالیکه آمریکا  به ایجاد ائتلاف بین‌المللی خود علیه داعش ادامه می‌دهد موانعی وجود دارد که ممکن است به داعش اجازه دهد دستاوردهای موقتی در سوریه و عراق داشته باشند.

وی گفت : "ناامیدی‌هایی در این برهه از زمان به دلیل آنچه که در کوبانی (سوریه) و دیگر مکان‌ها- در انبار (عراق) شاهد هستیم به وجود خواهد آمد زیرا این گروه (داعش) در حال قدرت گرفتن است و تازه پیشروی‌های خود را آغاز کرده است"

کری همچنین تاکید کرد که امریکا و همپیمانانش در  ائتلاف  بر این گروه تسلط پیدا می‌کنند.

وی هم چنین گفت: در نهایت، داعش خواهد فهمید که قدرت عدالت و قانون و حاکمیت قانون و مدنیت قدرتمندتر از نفرت و جنایات آنها است.

در ادامه این مصاحبه وزیر خارجه آمریکا در ارتباط با نقش ترکیه در این بحران گفت که روند ترکیه در ارائه کمک به ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در مرز با سویه کند بوده است.

کری تأکید کرد: "ترکیه( در مبارزه با داعش) مشارکت می‌کند و به شیوه‌های خاص کمک می‌کند اما واضح است که بسیاری، خواستار حضور ترکیه در کوبانی نیستند که این شامل خود کُردها و عراقی ها و سوری‌ها می‌باشند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار